Kształcenie umiejętności opisanych w wymaganiach ogólnych podstawy programowej odbywa się podczas rozwiązywania każdego zadania czy problemu matematycznego.
W zakresie tym mieści się sprawność rachunkowa, biegłość w korzystaniu z informacji, umiejętność posługiwania się i operowania obiektami matematycznymi, kształcenie umiejętności wnioskowania, pobudzanie do strategicznego myślenia oraz krytycznego spojrzenia na rozwiązanie.
Umiejętność rozpoznawania przez nauczycieli zadań przypisanych do poszczególnych wymagań ogólnych pomoże w skutecznym przygotowaniu uczniów do spełniania tych wymagań.
W oparciu o sprawozdanie CKE z egzaminu ósmoklasisty z matematyki za rok 2022 zostanie dokonana analiza poziomu wykonania zadań z zakresu poszczególnych wymagań ogólnych. Sformułowane wnioski będą wykorzystane do tworzenia zestawów zadań, które uwzględniają różne/ wskazane wymagania.
Adresaci: nauczyciele matematyki szkół podstawowych
Treści programowe:
Prowadzący: Karolina Kołodziej – koordynator egzaminu ósmoklasisty w OKE w Krakowie. Nauczycielka matematyki z bogatym doświadczeniem w różnych typach szkół (szkoła podstawowa, gimnazjum, liceum). Uczestniczyła we wdrażaniu e-oceniania egzaminu gimnazjalnego z matematyki, jako koordynator regionalny i krajowy. Jest ekspertem ds. awansu zawodowego, edukatorem nauczycieli matematyki. Autorka licznych referatów wygłoszonych podczas corocznych Konferencji Diagnostyki Edukacyjnej. Współpracuje z Centralną Komisją Egzaminacyjną, biorąc udział w tworzeniu narzędzi dydaktycznych do nowej podstawy programowej, materiałów egzaminacyjnych oraz sprawozdań z egzaminów zewnętrznych, uczestniczyła w projekcie „Banki Zadań”.
Kierownik formy: Halina Pulchny