07.05.2021

„Dwujęzyczność, konieczność tu i teraz!” – nauka poprzez zabawę

W dniu 14 maja br. została zorganizowana przez Ośrodek w Krakowie konferencja dydaktyczna online dla nauczycieli wychowania przedszkolnego „Dwujęzyczność, konieczność tu i teraz!”, poświęcona procesowi wychowania w dwujęzyczności w przedszkolach oraz praktycznym aspektom nauczania jej wdrażania poprzez gry dydaktyczne i zabawy.

Otwierając konferencję przedstawiciel MCDN podkreślił znaczenia zintegrowanej formy nauczania w przedszkolu i życząc uczestnikom ciekawych inspiracji, motywacji do działania jak również wymiany poglądów zaprosił ich do udziału w spotkaniu.

W pierwszym wystąpieniu na konferencji Joanna Niedziałek nauczyciel konsultant ds. edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego MCDN zaprezentowała szereg możliwości wspierania dziecka w wieku przedszkolnym w naturalnych sytuacjach edukacyjnych. Pokreśliła również znaczenie zintegrowanej formy nauczania na etapie wychowania przedszkolnego.

Tematem kolejnej prelekcji wygłoszonej przez nauczyciela konsultanta ds. nauczania języków obcych Mariusza Stinię było nauczanie języka angielskiego na etapie wychowania przedszkolnego poprzez zabawę i gry dydaktyczne nie zawsze będące bezpośrednio stosowane przy nauce języka obcego. Niektóre z nich to typowe zabawy dzieci w przedszkolu, które przy niewielkiej modyfikacji mogą posłużyć do przyswajanie przez dzieci określonych wyrazów i zwrotów z języka angielskiego.

W drugiej części konferencji Michał Cudak Koordynator Międzynarodowego Programu Powszechnej Dwujęzyczności odwołując się do nowych kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie, gdzie wcześniejsze „porozumiewanie się w językach obcych” (2006) zostało zastąpione „kompetencjami w zakresie wielojęzyczności” przedstawił założenia programu i zachęcił do uczestników do wymiany doświadczeń i opinii.

Na zakończenie Maja Wrzos dyrektor ds. metodyki i szkoleń Międzynarodowego Programu Powszechnej Dwujęzyczności przekazała praktyczne wskazówki dotyczące realizacji programu oraz wdrażania dwujęzyczności w przedszkolu podkreślając znaczenie języka angielskiego jako języka powszechnej komunikacji.

wróć do listy aktualności
arrow
Facebook
YouTube