16.06.2021

EDUKACJA PO PANDEMII – ankietowy rzut oka na stan edukacji w pandemii

Relacje wirtualne czy realne, kreatywność i innowacyjność w pracy uczniów i nauczycieli, nauczanie zdalne w ocenie uczniów i nauczycieli – to tylko niektóre problemy poruszone w badaniu ankietowym zrealizowanym przez doradców metodycznych z Ośrodka w Tarnowie.

System edukacji postawiony został przed koniecznością reagowania na nieprzewidziane sytuacje. Doświadczana obecnie przez nas pandemia wywołana koronawirusem dowodzi, iż w naturalny bieg życia współczesnego człowieka wpisana jest nieprzewidywalność. Te trudne doświadczenia wywołały wiele refleksji i stały się motorem do dyskusji nad ich konsekwencjami. Mając to na uwadze doradcy metodyczni z tarnowskiego ośrodka przygotowali ankietę, która była jednocześnie punktem wyjścia i trzonem konferencji „EDUKACJA PO PANDEMII – ankietowy rzut oka na stan edukacji w pandemii”. Ankieta przeprowadzona została wśród nauczycieli i uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Podczas konferencji podsumowującej badania ankietowe przedstawione zostały wnioski i propozycje rozwiązań edukacyjnych. Dr Marek Smoła, doradca metodyczny ds. historii przedstawił teorię i metodologię badania ankietowego. Kreatywność i innowacyjność w pracy uczniów i nauczycieli – to temat, który omówiła Elżbieta Cibor, doradca metodyczny ds. religii oraz Anna Chabińska-Węgrecka, doradca metodyczny ds. języka niemieckiego. Kwestię równowagi psychofizycznej poruszyły Kinga Adamczyk, doradca metodyczny ds. wychowania fizycznego i Renata Polek, doradca metodyczny ds. wychowania fizycznego. W swoim wystąpieniu „W zdrowym ciele, zdrowy duch – aktywność fizyczna po pandemii” rekomendowały rozwiązania, które pozwolą na zwiększenie świadomości dotyczącej zdrowia i kształtowanie poczucia pewności siebie. Anna Kozłowska, doradca metodyczny ds. edukacji dla bezpieczeństwa i dr Robert Truchan, doradca metodyczny ds. wychowania fizycznego zwrócili uwagę na to, iż narzucone nam ograniczenia i dystans stały się przyczyną zmian w naszych relacjach. W swoim wystąpieniu podzielili się refleksjami na temat, jak budować relacje w procesie edukacyjnym.

 Konferencja cieszyła się zainteresowaniem nauczycieli różnych przedmiotów.

 

wróć do listy aktualności
arrow
Facebook
YouTube