15.10.2021

Egzamin ósmoklasisty z matematyki – uczenie się na błędach

Czy analiza wyników tegorocznego egzaminu ósmoklasisty z matematyki może pomóc w przygotowaniu kolejnego rocznika? Oczywiście, że tak! Uczenie się na błędach zapobiega ich popełnianiu w przyszłości i pozwala doskonalić podejmowane działania w procesie nabywania kompetencji.

20 października zapraszamy nauczycieli matematyki do udziału w warsztatach online pt. Wnioski i rekomendacje po egzaminie ósmoklasisty z matematyki w roku 2021.

Podczas warsztatów zostaną przedstawione dane dotyczące wyników, jakie uzyskali zdający podczas egzaminu ósmoklasisty z matematyki w 2021 roku. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na analizę jakościową i interpretację wyników, w tym na te umiejętności, których poziom opanowania jest niezadowalający.

Zostaną omówione przykładowe sposoby działań pozwalających na poprawę w tym zakresie. Kolejnym etapem będzie analiza wyboru dystraktorów w zadaniach zamkniętych oraz interpretacja tych wyborów, która pozwoli na zidentyfikowanie problemów zdających. Jest to ważny aspekt w kontekście przygotowań kolejnych zespołów uczniowskich do egzaminu ósmoklasisty.

Omówione zostaną również różne sposoby rozwiązywania zadań otwartych oraz zasady ich oceniania. Wspólnie stworzymy przestrzeń do wymiany doświadczeń w zakresie projektowania działań prowadzących do wzrostu efektów kształcenia.

Spotkania poprowadzi Karolina Kołodziej – koordynator egzaminu ósmoklasisty w Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie. Jest ekspertem ds. awansu zawodowego, edukatorem nauczycieli matematyki, autorką licznych referatów wygłoszonych podczas corocznych Konferencji Diagnostyki Edukacyjnej. Współpracuje z Centralną Komisją Egzaminacyjną, biorąc udział w tworzeniu narzędzi dydaktycznych do nowej podstawy programowej, materiałów egzaminacyjnych oraz sprawozdań z egzaminów zewnętrznych.

wróć do listy aktualności
arrow
Facebook
YouTube