Przedłużająca się edukacja online daje dzieciom poczucie anonimowości, potęguje w nich poczucie bezradności, samotności, zmienia ich sposób funkcjonowania w roli ucznia.
Zmieniająca się rzeczywistość, w tym trwający od roku stan epidemii wymusiły konieczność zmiany tradycyjnej edukacji stacjonarnej na edukację zdalną przy użyciu narzędzi technologii informacyjnej, które dotychczas nie były aż tak powszechnie stosowane. Wynikające z tego trudności mają swoje odzwierciedlenia w emocjach i zrachowaniach uczniów.
Już 9 marca zapraszamy do udziału w konferencji online pt. „Emocjonalne problemy ucznia w aspekcie edukacji zdalnej”. Konferencję poprowadzą znane w dziedzinie ekspertki: dr Justyna Kaczmarczyk oraz Dorota Krzywicka. Zwrócą one uwagę na organizację edukacji zdalnej, uwrażliwią na sygnały płynące od uczniów oraz wskażą, jakie środki profilaktyczne i zaradcze powinny zostać podjęte podczas pracy z uczniami. W trakcie spotkania będzie również okazja do dyskusji, jak zadbać o zdrowie psychiczne i emocje uczniów w czasie pandemii.
„Rozwój daje moc” – dlatego dbajmy o jakość kształcenia od najmłodszych lat i już na etapie wychowania przedszkolnego sięgajmy po niekonwencjonalne rozwiązania pedagogiczne stymulujące indywidualny rozwój dziecka, ich kreatywność i ciekawość oraz zachęcajmy do aktywnego uczestnictwa w procesie nauki.
Ponadczasowa aktualność starożytności i współczesna potrzeba sięgania po kulturowe toposy antyku to myśl przewodnia konferencji naukowo-dydaktycznej dla nauczycieli organizowanej 18 kwietnia br. przez Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Tarnowie we współpracy z Instytutem Archeologii Klasycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego i Muzeum Ziemi Tarnowskiej.