Połączenie wykładu i quizu historycznego z inscenizacją teatralno-muzyczną to skuteczny sposób na edukację dotyczącą historii Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Przekonali się o tym uczestnicy seminarium dla nauczycieli, które odbyło się 21 listopada w Zespole Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego w Krakowie.
Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, włączając się w kalendarz obchodów stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości, zaprosiło nauczycieli historii i wychowawców klas na seminarium pt. Inscenizacja historyczna w wychowaniu patriotycznym. Spotkanie odbyło się w Zespole Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego w Krakowie.
Wykład i quiz historyczny o Bitwie Warszawskiej poprowadził dr Paweł Naleźniak z Oddziału Instytutu Pamięci Narodowej w Krakowie. W programie miała miejsce inscenizacja z okazji 100. rocznicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku przygotowana przez uczniów i nauczycieli ZSOMS w Krakowie, pod kierownictwem dr Renaty Zawistowskiej. W trakcie spotkania odwoływano się do teorii wychowania niepodległościowego, a w dyskusji uczestnicy seminarium wymieniali uwagi na temat edukacji patriotycznej w szkole i dzielili się przykładami dobrej praktyki. Nauczyciele, którzy przybyli na uroczystość wzięli udział w quizie historycznym, a zwycięzcy otrzymali nagrody ufundowane przez MCDN.
W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele: Małopolskiego Kuratorium Oświaty, Rady Dzielnicy Kraków-Grzegórzki i Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Zaproszenie przyjęli również Tomasz Jamróz-Piłsudski – potomek rodziny Marszałka Józefa Piłsudskiego oraz Alicja Samborska, Włodzimierz Wowa-Brodecki i Krystian Waksmundzki.
O zaiste błogosławiona noc, jedyna, która była godna poznać czas i godzinę zmartwychwstania Chrystusa. (Exsultet)
Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Oświęcimiu zaprasza w dniu 15 kwietnia br. na niezwykłą konferencję online „ Myślę globalnie – działam lokalnie”, podczas której nasi prelegenci podejmą zagadnienia zmian klimatycznych i ekologii w obszarze lokalnych potrzeb i działań.