Dziękujemy wszystkim uczestnikom za liczny udział w konferencji „Jak to rozwiązać? – postawy uczniów i nauczycieli wobec zadań matematycznych” zorganizowanej przez Ośrodek Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Krakowie we współpracy z Oddziałem Krakowskim Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki.
Spotkanie odbyło się 24 października br. w formie hybrydowej. Wydarzenie zgromadziło ok. 300 nauczycieli matematyki szkół podstawowych i ponadpodstawowych, zainteresowanych nowoczesnym podejściem do nauczania matematyki.
Konferencję rozpoczął wykład dr. Witolda Pająka, profesora oświaty i nauczyciela w Powiatowym Zespole nr 1 Szkół Ogólnokształcących w Oświęcimiu, który przedstawił refleksje na temat metod uczenia rozwiązywania zadań w liceum. Podzielił się swoim doświadczeniem i omówił wyzwania, jakie napotyka w pracy z młodzieżą oraz sposoby na motywowanie uczniów do myślenia analitycznego.
Następnie Teresa Sklepek i Robert Czeryna, nauczyciele krakowskich szkół podstawowych zaprezentowali zadania konkursowe autentycznie rozwiązywane przez uczniów. Zadania pochodziły z cieszącego się dużym zainteresowaniem konkursu „Krakowska Matematyka” organizowanego od wielu lat przez Oddział Krakowski SNM. Jako doświadczeni nauczyciele i egzaminatorzy przybliżyli uczestnikom różnorodne strategie, jakie uczniowie stosują podczas rozwiązywania zadań.
Kolejnym punktem programu był wykład Sandry Branickiej i Doroty Handzlik, studentek matematyki z UKEN w Krakowie, które omówiły rolę analogii w matematyce jako narzędzia wspomagającego, ale także czasem przeszkadzającego w nauczaniu. Ich prezentacja zwróciła uwagę na potrzebę rozważnego wykorzystywania analogii, aby skutecznie wspierać proces uczenia się.
Ostatni wykład Haliny Pulchny z Ośrodka MCDN w Krakowie i Marka Legutko z OK SNM skłonił uczestników do namysłu nad wpływem postaw nauczycieli na stosunek uczniów do matematyki. Odwołując się do tradycji Krakowskiej Szkoły Dydaktyki Matematyki oraz dorobku prof. Zofii Krygowskiej i dr Marii Legutko, prelegenci podkreślili znaczenie rozwijania myślenia matematycznego uczniów poprzez zadania problemowe, a także kształtowania postaw twórczych i intelektualnej samodzielności.
Konferencja dostarczyła uczestnikom inspiracji i konkretnych wskazówek do pracy z uczniami. Podkreślono, jak ważna jest elastyczność w doborze metod nauczania oraz wrażliwość na potrzeby uczniów. Szczególnie cenne były przykłady i refleksje praktyków, którzy podzielili się swoimi doświadczeniami oraz skutecznymi strategiami pracy z uczniami.
Dbając o dalszy rozwój edukacji matematycznej i jakość nauczania matematyki, zapraszamy do kolejnych wspólnych działań i wymiany doświadczeń.
W sobotę, 16 listopada br. serdecznie zapraszamy nauczycieli matematyki wszystkich etapów edukacyjnych do udziału w konferencja pt. „Matematyka na Szlaku” organizowanej przez Oddział Krakowski SNM przy współpracy z Ośrodkiem MCDN w Krakowie. Wydarzenie odbędzie się w XX Liceum Ogólnokształcącym im. Leopolda Staffa w Krakowie, przy ul. Szlak 5.
Będzie to doskonała okazja, aby spotkać się w realnej przestrzeni, podzielić się doświadczeniami z innymi nauczycielami oraz poszerzyć swoje umiejętności w inspirującej, współpracującej społeczności.
Więcej informacji i możliwość zapisu
Serdeczne zapraszamy !
Zapraszamy nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych do udziału w bezpłatnych, wyjątkowych konferencjach: „STEAM-owe Przedszkole” oraz „STEAM-owa Szkoła”, które odbędą się w dniach 10 i 11 grudnia br. w naszym Ośrodku w Krakowie, przy ul. Garbarskiej 1.
Wspólnie trenujemy i poznajemy ćwiczenia CrossFit, które nadadzą nowy wymiar lekcjom WF-u. Zapraszamy na warsztaty ,,Crossfit na lekcji wychowania fizycznego”.