Dziękujemy, że byli Państwo z nami w tak licznym gronie 9 czerwca na konferencji „Jak uczyć, aby nauczyć matematyki w szkole ponadpodstawowej”. Jest to dla nas zaszczyt i motywacja do dalszych działań na rzecz wspierania nauczycieli w rozwijaniu kompetencji matematycznych uczniów.
Gościem honorowym wydarzenia była dr Maria Krystyna Szmigel, wicedyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie.
W spotkaniu, prowadzonym na platformie Microsoft Teams, uczestniczyło ponad 90 nauczycieli, którzy wraz z zaproszonymi prelegentami omawiali zagadnienia związane z organizacją procesu nauczania i uczenia się matematyki w szkole ponadpodstawowej.
Dr Zdzisław Pogoda, prof. Uniwersytetu Jagiellońskiego uzasadniał, że warto pokazać uczniom nieco inne oblicze matematyki – matematyki problemów i pytań.
Anna Szulc, autorka książki „Nowa Szkoła”, dzieliła się swoim doświadczeniem w zakresie wspierania uczniów w procesie efektywnego uczenia się.
Anna Kula, nauczyciel doradca metodyczny ds. matematyki, przekonywała, że nie możemy zmarnować kompetencji, które zdobyliśmy podczas zdalnej edukacji.
Podsumowania konferencji dokonała Małgorzata Dutka-Mucha, wicedyrektor MCDN ds. Ośrodka w Krakowie.
Za dwa lata absolwenci czteroletnich liceów ogólnokształcących przystąpią do egzaminu maturalnego na nowych zasadach, dlatego już dzisiaj zapraszamy do udziału w warsztatach, seminariach na temat przygotowania uczniów do matury 2023 z matematyki, które odbędą się w przyszłym roku szkolnym.
Już po raz czwarty Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli – Ośrodek w Nowym Sączu zaprasza dyrektorów szkół i zainteresowanych nauczycieli (kandydatów na dyrektorów oraz osoby wspierające dyrektorów w procesie zarządzania szkołą/placówką) do udziału w kolejnym z cyklu spotkaniu pt. „Porozmawiajmy o wartościach”.
Subtelna myśl antyku leżąca u podstaw koncepcji człowieka i jego roli w świecie istotnie wpływa na kształt współczesności. Starożytna retoryka, literatura, filozofia, sztuka, w tym sztuka użytkowa, sport, historia i matematyka to przykłady dziedzictwa kulturowego, bez którego cywilizacyjnie bylibyśmy obecnie w zupełnie innym miejscu. Dlatego warto nieustannie pogłębiać wiedzę uczniów na temat naszych korzeni i […]