W trakcie szkolenia uczestnicy nabędą podstawową wiedzę dotyczącą rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy o typie afazji oraz możliwości jego wspierania, stymulowania i diagnozowania.
Adresaci: pedagodzy, logopedzi, psycholodzy i nauczyciele wszystkich etapów edukacyjnych oraz inni zainteresowani
Treści programowe:
Prowadzący: dr Katarzyna Tomsia – Doktor nauk społecznych (Instytut Psychologii UJ); ścieżki specjalizacyjne: psychologia edukacyjna, psychologia kliniczna dzieci i młodzieży; psycholog z kilkunastoletnim doświadczeniem w diagnozie i wpieraniu rozwoju dzieci i młodzieży (doświadczenie w pracy m.in. w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, Ośrodku Opiekuńczo Wychowawczym, Placówce opiekuńczo- wychowawczej wsparcia dziennego).Pracuje w Zespole Szkolno-Przedszkolnym dla Dzieci z Afazją oraz w Ośrodku Adopcyjnym Stowarzyszenia Pro Familia w Krakowie. Autor i realizator szkoleń z zakresu psychologii rozwojowej (m.in. dla osób związanych z pieczą zastępczą, rodzicielstwem adopcyjnym, pracowników placówek oświatowych), prowadzi także grupy wsparcia i warsztaty dla rodziców. Angażuje się w projekty na rzecz dzieci przebywających w pieczy zastępczej (m.in. we współpracy z MOPS w Krakowie) oraz na rzecz dzieci z trudnościami rozwojowymi (w ramach działań Fundacji „Jestem, rozumiem, mówię”).
Kierownik formy: Marta Szałach