Adresaci: nauczyciele matematyki i przedmiotów przyrodniczych wszystkich typów szkół
Treści programowe:
– Podstawa prawna oceniania i formułowania wymagań edukacyjnych na poszczególne śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne
– Istota ocenienia w szkole
– Wykorzystanie taksonomii i poziomów wymagań do formułowania wymagań edukacyjnych
– Formułowanie wymagań edukacyjnych
Szkolenie składa się z dwóch części.
W pierwszej prowadzący poprowadzi uczestników przez przepisy prawa oświatowego wskazując podstawę prawną oceniania oraz formułowania wymagań edukacyjnych.
W drugiej części zostaną przeprowadzone warsztaty , których celem będzie wypracowanie wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania przez uczniów poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych.
W związku z problemami i wątpliwościami dotyczącymi formułowania wymagań edukacyjnych prowadzący omówi ,,krok po kroku” i przećwiczy z uczestnikami formułowanie wymagań w taki sposób ,,aby było dobrze! ”.
Zgodnie z prawem nauczyciele mają opracować wymagania edukacyjne do podstawy programowej lub realizowanego programu nauczania .
Najczęściej popełnianym błędem (w tym w dostępnych materiałach) jest formułowanie wymagań edukacyjnych do poszczególnych lekcji czy działów.
Prowadzący: mgr Joanna Pociecha – nauczyciel czynny z 33- letnim stażem pracy, były wizytator MKO, dyrektor szkoły, trener w oświacie i biznesie, wykładowca i prowadzący zajęcia w szkole wyższej oraz placówkach doskonalenia nauczycieli, coach