Sympozjum rozpoczyna całoroczny cykl tematyczny „Globalne Mosty Edukacji”, który łączy najlepsze praktyki edukacyjne z różnych zakątków świata. Program koncentruje się na różnorodności nie tylko kulturowej, ale także metodycznej i organizacyjnej, prezentując innowacyjne podejście do wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Porusza też problemy edukacyjne z jakimi mierzą się nauczyciele na świecie, pokazując zjawiska globalne, wynikające z przeobrażeń cywilizacyjnych.
Celem programu jest poszerzenie horyzontów nauczycieli poprzez zapoznanie ich ze współczesnymi trendami w edukacji, nowoczesnymi strategiami dydaktycznymi oraz skutecznymi rozwiązaniami organizacyjnymi stosowanymi w przedszkolach i szkołach na całym świecie.
Adresaci: dyrektorzy przedszkoli i szkół, nauczyciele wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej, wychowawcy świetlic, nauczyciele specjaliści, nauczyciele współorganizujący proces kształcenia, wszyscy zainteresowani nauczyciele pozostałych etapów edukacyjnych
9.00 – 9.30 |
Uroczyste otwarcie Sympozjum |
|
9.30 – 10.00,, , |
Rola otoczenia w pedagogice Montessori. Inkluzja w szkolnictwie włoskim Prof. Paola Trabalzini Wydział Nauk Humanistycznych, Uniwersytetu LUMSA w Rzymie |
|
10.05 – 10.35
|
Garść inspiracji. Szkoła w UK – moje drugie życie w edukacji Barbara Tylec Nauczycielka języka angielskiego, konsultant ds. wymiany edukacyjnej miedzy Polską a Wielką Brytanią , przez wiele lat związana z The Federation of St Elphege’s Catholic Schools, Wielka Brytania |
|
10.40 – 11.10 , |
Moja podróż przez świat liczb – od Japonii po Andy Karol Sieńkowski Trener Akademii Sorobanu – japońskiej szkoły Ishido-Shiki |
|
11.15 – 11.45 , , , |
„Wspieranie kompetencji językowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz rozwijanie kompetencji rodzicielskich w środowisku migracyjnym: dobre praktyki na przykładzie projektów Rucksack-KiTa, Rucksack- Schule oraz innych inicjatyw edukacyjnych w Niemczech” Joanna Mix Qualitätassistent oraz Koordynator Centrum Rodziny w Niemczech, Doktorant w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej |
|
11.50 – 12.15 |
Przerwa kawowa |
I,
|
Samodzielność – przykłady kształtowania jej w oparciu o pedagogikę Montessori dr hab. Barbara Surma Prof. UIK Prodziekan Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie |
|
II, , |
Dotknąć liczby – sangi jako taniec dłoni i myśli Karol Sieńkowski Trener Akademii Sorobanu – japońskiej szkoły Ishido-Shiki |
|
III , |
Wykorzystanie muzyki artystycznej w klasie/grupie Carole Wileman Skrzypaczka, nauczycielka muzyki na różnych poziomach, trener metody Kodaly – Wielka Brytania |
|
IV , |
Przebijemy mury darami natury. Pedagogika przyrody w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej Magdalena Dorosz Doradca metodyczny ds. Wychowania przedszkolnego MCDN Ośrodek w Krakowie, trener pedagogiki freblowskiej, autorka wierszy i opowiadań dla dzieci |
|
V , |
Walizka pomysłów. Praktyczne rozwiązania w pracy z dziećmi z doświadczeniem migracyjnym Joanna Mix Qualitätassistent oraz Koordynator Centrum Rodziny w Niemczech, Doktorant w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej |
9.00 – 9.15 |
Powitanie uczestników i prelegentów w drugim dniu Sympozjum |
|
9.15 – 10.00 , |
Muzyka należy do każdego. Rola muzyki w rozwoju dziecka Len Tyler Nauczyciel, trener metody Kodaly, Wielka Brytania |
|
10.05 – 10.35 , |
MathCityMap – więcej niż tylko matematyka na świeżym powietrzu Dr Stefan Rollnik Universität Rostock, nauczyciel, wykładowca, z wieloletnim doświadczeniem na różnych uniwersytetach |
|
10.40 – 11.10 , |
Warto apki zastosować, aby w szkole nie zwariować. Jak technologia wspiera współczesnego nauczyciela Mirosław Barć Ambasador Wiosny Edukacji/ MIE Expert/ Ambasador Wakelet/ Nauczyciel/ Trener Oświaty/ Canvassador |
|
11.15 – 11.45 , |
Interdyscyplinarność w nauczaniu – naturalna ścieżka pracy z uczniem Barbara Tylec Nauczycielka języka angielskiego, konsultant ds. wymiany edukacyjnej miedzy Polską a Wielką Brytanią , przez wiele lat związana z The Federation of St Elphege’s Catholic Schools |
|
11.45 – 12.15 |
Przerwa kawowa |
I , |
Nauczanie muzyki, które może przeprowadzić (każdy) nauczyciel. Metoda Kodaly w nauczaniu muzyki Len Tyler Nauczyciel, trener metody Kodaly, Wielka Brytania |
|
II , |
Jak budować mosty, a nie mury – o rozmowach z rodzicami Magdalena Medyńska Terapeutka osób ze spektrum autyzmu, Fiklon Centrum Diagnostyczne Dzieci w Krakowie https://fiklon.pl/ |
|
III , |
MathCityMap – więcej niż tylko matematyka na świeżym powietrzu, warsztat w ogrodzie Dr Stefan Rollnik Universität Rostock, nauczyciel, wykładowca, z wieloletnim doświadczeniem na różnych uniwersytetach |
|
IV , , |
Bajkoterapia – skutecznym narzędziem wsparcia i stymulatorem rozwoju dzieci dr Wanda Matras – Mastalerz doktor nauk humanistycznych w dziedzinie literaturoznawstwa, pracownik Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, certyfikowany biblioterapeuta, kierownik Zespołu ds. Badań nad Książką w ramach Ośrodka Badań nad Mediami |
|
V
|
Jak tworzyć inkluzywną i emocjonalnie bezpieczną przestrzeń w klasie? Karolina Kasperska Head of English and School Education, Fundacja British Council, Nauczycielka języka angielskiego i niemieckiego z dużym doświadczeniem w zarządzaniu organizacyjnym i projektowym |
Prowadzący: Katarzyna Cieciura
Kierownik formy: Katarzyna Cieciura
Organizatorzy:
Patronat Honorowy: Łukasz Smółka Marszałek Województwa Małopolskiego
Patronat:
Partnerzy:
ZASADY REJESTRACJI I PŁATNOŚCI