
Celem konferencji metodycznej jest optymalizacja sposobu uczenia języka do zasad działania ludzkiego mózgu jako miejsca pracy nauczyciela oraz przekazanie w formie warsztatowej nowych metod i technik nauczania języka niemieckiego dostosowanych do etapu edukacyjnego i możliwości ucznia
Adresaci: nauczyciele języka niemieckiego z Małopolski
PROGRAM KONFERENCJI:
8.30 – 9.00 Rejestracja uczestników
9.00 – 9.45 Powitanie uczestników i przedstawienie oferty: MCDN, Instytut Goethego w Krakowie, Instytut Austriacki w Krakowie
9.45 – 10.45 Wykład inaugurujący forum „Cztery filary neurodydaktyki” Urszula Dąbrowska
10.45 – 12.00 Przerwa cateringowa i zapoznanie się z ofertą wydawnictw
12.00 -13.30 Równolegle prowadzone warsztaty metodyczne dla nauczycieli różnych etapów edukacyjnych
„Więcej różnorodnych działań w klasie – superaktywna lekcja niemieckiego” Beata Hadasz, szkoły podstawowe
„Kompetencje społeczne na lekcjach języka niemieckiego” Justyna Ciecharowska, szkoły podstawowe
„Nawiń wiedzę na spiralę – proces zarządzania wiedzą” Anna Życka, szkoły ponadpodstawowe
„Jeszcze więcej różnorodności w nauczaniu języka niemieckiego młodzieży i dorosłych” Katarzyna Sroka , szkoły ponadpodstawowe i wyższe/ dorośli
13.30-14.30 – Podsumowanie forum, wymiana doświadczeń, wizyty na stoiskach
Koordynacja II Forum Germanistów (Joanna Przybyłowska, Mariusz Stinia)
![]()