Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Krakowie oraz Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej
zapraszają nauczycieli do udziału w bezpłatnym seminarium
z cyklu „Diagnostyka edukacyjna w szkolnej praktyce”.
Prezentacja dorobku XXIX Krajowej Konferencji Diagnostyki Edukacyjnej. Podjęcie refleksji na temat zmian w podejściu do prac domowych uczniów.
Adresaci: dyrektorzy szkół i nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych.
Treści programowe:
Prace domowe stały się tematem ożywionej debaty. Słyszymy liczne głosy krytyków oraz obrońców prac domowych. Jedni i drudzy przytaczają mocne argumenty. A co mówią badania? Czy uczniowie faktycznie są przeciążeni nauką w domu? Czy prace domowe pogłębiają nierówności społeczne? Czy pomagają lepiej się uczyć? Czy skuteczna nauka bez prac domowych jest możliwa? Jakie znaczenie ma ocena i informacja zwrotna? Podczas spotkania omówimy wyniki krajowych i międzynarodowych badań, które pomogą w krytycznej ocenie dyskusji nt. prac domowych. Zastanowimy się, jakie powinny być prace domowe, by wspierały szkolne uczenie się. Inspiracji będziemy szukać w wiedzy naukowej oraz doświadczeniach praktyków, w tym w praktyce myślącej klasy i odwróconej klasy. Spotkanie poprowadzą: dr Aleksandra Jasińska-Maciążek (badaczka oświaty) oraz Joanna Stelmach (nauczycielka matematyki). Webinar jest kierowany do nauczycieli wszystkich przedmiotów i etapów nauczania.
Prowadzący:
Aleksandra Jasińska-Maciążek – Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, ekspert z zakresu badań społecznych i analizy danych ilościowych. Pracuje w Katedrze Polityki Oświaty i Badań Społecznych nad Edukacją na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Kierownik projektu „Obserwatorium oświatowe” prowadzonego w Ostrołęce. W minionych latach realizowała międzynarodowe i krajowe projekty badawcze, m.in. RESL.eu, EWD, SUEK. Jest autorką i współautorką kilkunastu książek i artykułów naukowych. Główne obszary jej zainteresowań naukowych to: uwarunkowania osiągnięć szkolnych, efektywność kształcenia, psychospołeczny dobrostan uczniów, pomiar dydaktyczny, metodologia badań społecznych.
Joanna Stelmach – magister biofizyki molekularnej i polityki oświatowej na Uniwersytecie Warszawskim. Skończyła Szkołę Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego i obecnie uczy matematyki w liceum. Swoje zainteresowania badawcze rozwija w ramach pracy przy projekcie „Obserwatorium Oświatowe” realizowanym w Ostrołęce przez członków Katedry Polityki Oświatowej i Społecznych Badań nad Edukacją Wydziału Pedagogicznego UW. Wierzy w sens interdyscyplinarności i zbierania doświadczeń z różnych dziedzin.
Kierownik formy: Halina Pulchny
ZASADY REJESTRACJI I PŁATNOŚCI