Ocenianie szkolne, w tym ocenianie zachowania jest zwierciadłem, w którym odbija się sposób uczenia (i uczenia się) oraz wychowanie. Trudno mówić o prorozwojowym charakterze tych procesów, kiedy ocenianie jest niezgodne z prawem oświatowym, niesprawiedliwe, bardzo skomplikowana, utrudniające pracę nauczycielkom i nauczycielom i nierelacyjne. A tak bywa. Badania wykazują, jak ważny jest dobry klimat szkoły. Podczas seminarium przyjrzymy się powiązaniom oceniania zachowania i procesów uczenia się w kontekście budowania klimatu szkoły. Odpowiemy na pytania – dlaczego warto te powiązania dostrzegać? Jak przenieść tę wiedzę na praktykę?
Adresaci: dyrektorzy szkół i nauczyciele wszystkich etapów edukacyjnych
Treści programowe:
Prowadzący: Sylwia Jaskulska, prof. UAM dr hab., pedagożka, pracuje na stanowisku profesora w Pracowni Pedagogiki Szkolnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Autorka, współautorka i współredaktorka kilku książek o szkole (szczególnie o ocenianiu szkolnym) i kilkudziesięciu innych tekstów. Przewodnicząca Rady ds. Kształcenia Szkoły Nauk Społecznych UAM w Poznaniu, Członkini Rady Programowej Ośrodka Koordynacyjno-Programowego Kształcenia Nauczycieli UAM w Poznaniu. Zastępczyni redaktor naczelnej „Rocznika Pedagogicznego”. Honorowa Ambasadorka oddolnej ogólnopolskiej inicjatywy edukacyjnej Rok Relacji w Edukacji. Pasjonatka dramy edukacyjnej. Prowadzi stronę na FB i kanał na YT: Sylwia Jaskulska-Spotkania Edukacyjne.
Kierownik formy: Halina Pulchny