
Cel konferencji: zainteresowanie nauczycieli problematyką cyberbezpieczeństwa; zainspirowanie nauczycieli do aktywnego i rozsądnego wykorzystania potencjału AI na lekcji oraz w działaniach prewencyjnych szkoły; wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie; propagowanie rozsądnego korzystania z technologii cyfrowych ze szczególnym uwzględnieniem narzędzi sztucznej inteligencji; wskazanie poprawnych metodycznie zasad wykorzystywania przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji; omówienie potencjalnych zagrożeń wynikających z błędnego wykorzystania urządzeń i narzędzi cyfrowych dla rozwoju dzieci i młodzieży; propagowanie zasad sprzyjających kształtowaniu bezpiecznych nawyków w posługiwaniu się technologią cyfrową w domu i szkole.
PROGRAM KONFERENCJI
15.00- 15.10 Otwarcie konferencji
15.10-16.00 Uzależnienia od mediów: aspekty psychologiczne, neuropoznawcze i technokulturowe
Prof. Agnieszka Ogonowska psycholog, kulturoznawca, logopeda, Uniwersytet KEN w Krakowie
16.00-16.45 AI w szkole już jest – stygmaty, zagrożenia i szanse
Krzysztof Kosman, CTO 1000ideas, autor bloga o technologii w edukacji; Architekt Rozwiązań na AGH w Krakowie
16.45-17.00 Przerwa
17.00-17.45 Cyberhigiena w codziennej pracy nauczyciela
Artur Rudnicki nauczyciel przedmiotów informatycznych w Zespole Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu, zastępca dyrektora szkoły
17.45- 18.30 Lagom w erze AI? W poszukiwaniu balansu między postępem a bezpieczeństwem
dr Joanna Rzońca nauczyciel IV LO w Krakowie, wykładowca w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego
18.30-18.35 Zakończenie konferencji
Klikając nazwisko dowiesz się więcej o prowadzącym.
Kierownik formy: Mariola Kozak
Konferencja jest częścią Projektu „Cyberświadomi” realizowanego przez Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w roku 2023/2024 i zaplanowanego do końca 2024 roku. Projekt ma na celu wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. W ramach projektu poruszane zostają zagadnienia bezpiecznego wykorzystywania przez uczniów i nauczycieli technologii cyfrowych i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji. Cele projektu są zgodne z kierunkami polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024 i ogłoszonymi, nowymi kierunkami na rok 2024/2025.
Serdecznie zapraszamy
![]()
ZASADY REJESTRACJI I PŁATNOŚCI
