
Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Krakowie oraz Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej zapraszają nauczycieli matematyki do udziału w bezpłatnym seminarium z cyklu „Diagnostyka edukacyjna w szkolnej praktyce”.
Prezentacja dorobku XXIX Krajowej Konferencji Diagnostyki Edukacyjnej. Podjęcie refleksji na temat zastosowania zadań zamkniętych w matematycznych testach diagnostycznych.
Adresaci: nauczyciele matematyki szkół podstawowych i ponadpodstawowych
Treści programowe:
Jak rozumie zadanie badacz, nauczyciel, a jak uczeń? Co i w jaki sposób mierzy pojedyncze zadanie zamknięte? Na te pytania spróbujemy odpowiedzieć analizując szczegółowo zadanie zamknięte wielokrotnego wyboru z testu matematycznego dla uczniów klas siódmych. Do określenia stopnia pewności wyboru odpowiedzi przez ucznia wykorzystamy dodatkową informację – emotikony. Wzbogacone o deklaracje uczniowskie wyniki staną się podstawą do refleksji, dotyczących struktury zadania i postawy uczniów wobec zadania. Na spotkanie zapraszamy nauczycieli matematyki oraz osoby zainteresowane pomiarem dydaktycznym, w szczególności analizą wyników egzaminacyjnych.
Prowadzący:
Monika Jakubowska-Mirek – doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Katedrze Polityki Oświatowej i Społecznych Badań nad Edukacją na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, mgr etnologii. Zajmuje się badaniem edukacji, w szczególności monitorowaniem osiągnięć szkolnych oraz badaniem kultury szkoły. Kierownik projektu „Co już umiemy? Monitorowanie osiągnięć szkolnych uczniów przed egzaminem ósmoklasisty” realizowanego w ramach współpracy Wydziału Pedagogicznego UW z miastem Ostrołęka. W ramach projektu wraz z dr Ewą Stożek zajmuje się diagnozowaniem umiejętności matematycznych.
Ewa Stożek – doktor matematyki, z polskim systemem egzaminacyjnym była związana od 2004 roku jako pracownik Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łodzi oraz członek Zespołu Edukacyjnej Wartości Dodanej.
Kierownik formy: Halina Pulchny
![]()
ZASADY REJESTRACJI I PŁATNOŚCI