Nauczyciele matematyki – uczestnicy sieci współpracy i samokształcenia aktywnie pracują, korzystając z platformy Moodle i aplikacji MS Teams.
Uczestnicy sieci współpracy i samokształcenia „Jak nauczać zdalnie matematyki?” wykorzystują w swojej pracy przydatne aplikacje i programy edukacyjne. Do tworzenia materiałów dydaktycznych (zadań testowych i quizów) stosują darmowe narzędzia Quizlet, serwis Eduelo, aplikację LearningApps, jak również portal Wordwall.
Dynamicznym programem do nauczania matematyki jest GeoGebra www.geogebra.org, doskonale wizualizujący zależności matematyczne, służący do realizacji zagadnień zarówno z algebry jak i z geometrii. Można tu skorzystać z gotowych zasobów utworzonych w aplikacji lub pobrać program do pracy własnej. Daje to możliwość dostosowywania ćwiczeń do potrzeb indywidualnych uczniów.
Nauczyciele uczestniczący w pracy sieci spotykają się na platformie Moodle jak również poprzez aplikację MS Teams, gdzie dyskutują na tematy związane z wykorzystywaniem efektywnych narzędzi w nauczaniu zdalnym, tworzeniem materiałów dydaktycznych, ocenianiem pracy uczniów, sposobami motywowania uczniów do pracy zdalnej oraz stosowaniem aktywizujących metod pracy. Spotkania zaowocowały opracowaniem scenariuszy lekcji, które zawierają ciekawe rozwiązania do realizacji treści programowych w szkole podstawowej i w szkole branżowej. Tematyka zajęć jest bliska uczniom, a treści można realizować w zdalnym nauczaniu i nauczaniu tradycyjnym. Propozycje lekcji dotyczą między innymi tworzenia matematycznych gier dydaktycznych przez uczniów klas V-VIII szkoły podstawowej. Gry konstruowane są różnymi technikami plastycznymi, jak również z wykorzystaniem aplikacji i programów komputerowych. Dla uczniów szkoły branżowej nauczyciele zaproponowali do realizacji w zdalnym nauczaniu temat „Zastosowanie proporcji w gastronomii – czyli jak przygotować pyszne spotkanie świąteczne dla całej klasy?”. Zastosowaną metodą nauczania jest metoda projektu. Uczniowie mogą korzystać w swojej pracy z dysku Google, arkusza kalkulacyjnego, dostępnych komunikatorów i aplikacji MS Teams. Efektem projektu będą przepisy kulinarne uczniów i poczęstunek przygotowany pod kierunkiem nauczyciela w pracowni szkolnej.
Aktualnie przygotowaliśmy propozycje rozwiązań przedmiotowych dla nauczycieli matematyki szkół podstawowych w formie warsztatów online: Magia matematyki. Rozmowy o rozbudowaniu ciekawości poznawczej uczniów. Warsztaty odbędą się 22 czerwca w godz. 15:00-18:15. Zapisy obywają się w Systemie Rezerwacji Szkoleń.
Już po raz czwarty Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli – Ośrodek w Nowym Sączu zaprasza dyrektorów szkół i zainteresowanych nauczycieli (kandydatów na dyrektorów oraz osoby wspierające dyrektorów w procesie zarządzania szkołą/placówką) do udziału w kolejnym z cyklu spotkaniu pt. „Porozmawiajmy o wartościach”.
Subtelna myśl antyku leżąca u podstaw koncepcji człowieka i jego roli w świecie istotnie wpływa na kształt współczesności. Starożytna retoryka, literatura, filozofia, sztuka, w tym sztuka użytkowa, sport, historia i matematyka to przykłady dziedzictwa kulturowego, bez którego cywilizacyjnie bylibyśmy obecnie w zupełnie innym miejscu. Dlatego warto nieustannie pogłębiać wiedzę uczniów na temat naszych korzeni i […]