11 października w ramach projektu „Małopolska Chmura Edukacyjna – nowy model nauczania” rozpoczęliśmy cykl bezpłatnych konferencji.
„Nauczyciel w sytuacjach trudnych wychowawczo czyli jak pracować z uczniem przejawiającym problemy z zachowaniem” to tytuł konferencji, która w przeciągu zaledwie kilku dni zgromadziła ponad 500 nauczycieli.
Indywidualna, a tym bardziej grupowa praca z uczniem z zaburzonym zachowaniem, zawsze była jednym z trudniejszych terenów pracy nauczyciela. Natomiast teraz, po powrocie dzieci i młodzieży do nauki stacjonarnej, stała się szczególnym wyzwaniem, gdyż coraz więcej uczniów ma problemy z przestrzeganiem zasad i norm na terenie szkoły.
Prof. Jacek Pyżalski w swoim wystąpieniu rozgraniczył drobne przewinienia nawykowe, średnie wykroczenia, a także poważne naruszenia dyscypliny przez uczniów. Szczególny nacisk położył na bardzo ważne w swojej wymowie działania nauczyciela (gesty, słowa, a nawet ton głosu), które mogą i czynią „cuda”. Ponadto, w sposób szczególny i bardzo konsekwentny, podkreślił wagę relacji interpersonalnych w codziennej pracy wychowawczej i edukacyjnej.
Główny przekaz konferencji można zebrać w jedno zdanie, parafrazując słowa profesora: żadna metoda nie zadziała, jeżeli w pierwszej kolejności nie zadbamy (my: nauczyciele) o wzajemne, dobre
i pozytywne relacje.
Już po raz czwarty Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli – Ośrodek w Nowym Sączu zaprasza dyrektorów szkół i zainteresowanych nauczycieli (kandydatów na dyrektorów oraz osoby wspierające dyrektorów w procesie zarządzania szkołą/placówką) do udziału w kolejnym z cyklu spotkaniu pt. „Porozmawiajmy o wartościach”.
Subtelna myśl antyku leżąca u podstaw koncepcji człowieka i jego roli w świecie istotnie wpływa na kształt współczesności. Starożytna retoryka, literatura, filozofia, sztuka, w tym sztuka użytkowa, sport, historia i matematyka to przykłady dziedzictwa kulturowego, bez którego cywilizacyjnie bylibyśmy obecnie w zupełnie innym miejscu. Dlatego warto nieustannie pogłębiać wiedzę uczniów na temat naszych korzeni i […]