Jak oceniane są warunki odbywania zdalnej edukacji? Jakie są źródła wsparcia w czasie kształcenia na odległość? Co można powiedzieć o wpływie globalnych megatrendów na polski systemu edukacji i kształtowania kompetencji? – na te i inne pytania można znaleźć odpowiedź w najnowszych badaniach.
Model kształcenia na odległość został wprowadzony do szkół nagle i niespodziewanie. Przejście na system nauczania i uczenia się̨ na odległość okazał się ogromną zmianą tak dla uczniów jak i ich rodziców, nauczycieli czy dyrektorów. O tym, jak w tej sytuacji odnalazły się polskie szkoły traktuje raport z badania „Kształcenie na odległość oczami nauczycieli, dyrektorów szkół, uczniów i rodziców”, który został przygotowany we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zachęcamy również do lektury raportu „Poza horyzont. Kurs na edukację. Przyszłość systemu rozwoju kompetencji w Polsce” opracowanego w ramach projektu „Budowa systemu kształtowania wiedzy, kompetencji i postaw warunkujących szanse rozwojowe Państwa Polskiego w erze rewolucji przemysłowej 4.0”. Raport pokazuje globalne megatrendy oraz główne uwarunkowania społeczne, które w znaczący sposób wpływają na polski system edukacji i kształtowania kompetencji. Oprócz diagnozy zasadniczych problemów, zostały w nim zawarte rekomendacje dotyczące kształtu nowego systemu i sposobu jego funkcjonowania.
Już po raz czwarty Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli – Ośrodek w Nowym Sączu zaprasza dyrektorów szkół i zainteresowanych nauczycieli (kandydatów na dyrektorów oraz osoby wspierające dyrektorów w procesie zarządzania szkołą/placówką) do udziału w kolejnym z cyklu spotkaniu pt. „Porozmawiajmy o wartościach”.
Subtelna myśl antyku leżąca u podstaw koncepcji człowieka i jego roli w świecie istotnie wpływa na kształt współczesności. Starożytna retoryka, literatura, filozofia, sztuka, w tym sztuka użytkowa, sport, historia i matematyka to przykłady dziedzictwa kulturowego, bez którego cywilizacyjnie bylibyśmy obecnie w zupełnie innym miejscu. Dlatego warto nieustannie pogłębiać wiedzę uczniów na temat naszych korzeni i […]