Adresaci: dyrektorzy szkół i przedszkoli, nauczyciele matematyki wszystkich poziomów, wszystkie zainteresowane osoby
Program konferencji:
15.30 – 15.40 Otwarcie
15.40 – 16.25
Lęk przed matematyką i najgorsza lekcja matematyki.
Prelegentki przedstawią w swoich referatach podsumowania dwóch badań przeprowadzonych wśród studentów Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Motywacją do przeprowadzenia pierwszego badania była chęć lepszego poznania studentów z poszczególnych kierunków, zwłaszcza w zakresie odpowiedzi na pytania: czy studiujący interesują się matematyką i w jakim stopniu?
Czy chcą zgłębiać problemy związane z matematyką w trakcie studiów? Czy lubią matematykę, czy raczej się jej boją? Czy może obawy lub negatywne nastawienie do matematyki wynikają głównie z elementów procesu uczenia się i bycia ocenianym? Drugie z badań przeprowadzone zostało na podstawie odwróconej burzy mózgów. Miało na celu przeanalizowanie i pogrupowanie negatywnych wyobrażeń na temat lekcji matematyki oraz było pretekstem do rozmowy ze studentami na temat dobrej współpracy i ustalenia zasad obowiązujących podczas zajęć. Gabriela Biel, Teresa Jakubczyk, Paulina Stanek, Katedra Zastosowań Matematyki Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.
16.25 – 17.10
Co sprawia, że jedni uczniowie w lot chwytają wszystkie matematyczne wzory, a inni obawiają się kolejnego zadania? – Dlaczego małe dzieci uwielbiają matematykę?
A kiedy przychodzi „Królowa” – lęk wchodzi między poddanych – wyniki ogólnopolskiego badania. W jaki sposób sztuczna inteligencja może pomóc w nauce matematyki? Prelegent Wojciech Majeran – współpomysłodawca projektu https://edunav.pl/ oraz Matematyka Jutra, pedagog oraz specjalista w zakresie adaptive learning, współtwórca platform edukacyjnych takich jak Liga Niezwykłych Umysłów, Uniwersytet Młodych Odkrywców, SkillCraft, Jobbli.pl
17.10 – 17.55
Plan daltoński wsparciem w rozwoju umiejętności matematycznych.
„Nie jest sztuką nauczyć człowieka faktów, prawdziwą sztuką jest nauczyć go MYŚLENIA”. Co to jest plan daltoński? Jakie ma filary ? Jak połączyć filary planu daltońskiego z nauką matematyki? Jak uczyć edukacji matematycznej w korelacji z innymi przedmiotami?
Regina Hadryś – wspiera, podpowiada, inspiruje, uczy na wszystkich poziomach – Konsultant Fundacji Plan Daltoński. Nauczyciel dyplomowany edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Nauczyciel akademicki. Aktywny Trener Umiejętności Społecznych. Terapeuta pedagogiczny. Konsultant w Fundacji Plan daltoński. Ambasador Wiosny Edukacji. Były doradca metodyczny nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, obecnie ekspert w tej dziedzinie. Współpracuje z PODN w Kluczborku. Pracuje na autorskim programie „Uczymy się przez działanie”, projektowo i bez pakietów. Chętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem.
https://fundacjaplandaltonski.pl/regina-hadrys-ekspert/
https://fundacjaplandaltonski.pl/
17.55 – 18.10 Podsumowanie
Inauguracja cyklu „Strefa przyjaznej matematyki” – planowane działania
Kierownik formy: Gabriela Dolińska – nauczyciel konsultant MCDN Ośrodek w Oświęcimiu