Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie zapraszają do udziału w II Małopolskim Kongresie Szkolnego Doradztwa Zawodowego.
Wydarzenie to jest adresowane do wszystkich nauczycieli, którym sprawy doradztwa zawodowego są bliskie.
Hasłem przewodnim II MKSzDZ jest przedsiębiorczość rozumiana przede wszystkim jako kompetencja ułatwiająca efektywny rozwój i realizację planów edukacyjno-zawodowych.
W ramach Kongresu odbędzie się siedem jednodniowych sesji/webinarów tematycznych, pozwalających uczestnikom na zapoznanie z najważniejszymi aspektami rynku pracy i obecnymi trendami w szkolnym doradztwie zawodowym. Webinaria będą dedykowane różnym grupom odbiorców: dyrektorom szkół, nauczycielom przedszkolnym, nauczycielom nauczania wczesnoszkolnego itd.
Dzień | Godzina | Temat przewodni | Adresat |
5 kwietnia 2022 | 10.00-12.30 | Patrzymy w przyszłość | Dyrektorzy szkół i placówek |
5 kwietnia 2022 | 15.00-18.45 | Przedsiębiorczość w szkole – ogólny przedmiot szczególny | Nauczyciele przedsiębiorczości, pedagodzy szkolni, szkolni doradcy zawodowi |
6 kwietnia 2022 | 15.00- 17.45 | Poradnictwo ma moc! | Nauczyciele SP, SPP, pedagodzy szkolni, szkolni doradcy zawodowi |
7 kwietnia 2022 | 15.00-19.00 | Rozwój osobisty – aspekty wychowawcze w doradztwie zawodowym | Nauczyciele SP, SPP, pedagodzy szkolni, szkolni doradcy zawodowi |
8 kwietnia 2022 | 15.00-17.15 | Poznajemy świat pracy – branża HORECA | Nauczyciele SP, SPP, pedagodzy szkolni, szkolni doradcy zawodowi |
11 kwietnia 2022 | 15.00-18.15 | Absolwenci wybierają | Wychowawcy klas VIII SP, klas maturalnych SPP, pedagodzy szkolni, szkolni doradcy zawodowi |
12 kwietnia 2022 | 15.00-17.45 | Poznajemy świat pracy –młoda branża technologiczna (startup’y) | Nauczyciele SP, SPP, pedagodzy szkolni, szkolni doradcy zawodowi |
Dodatkową atrakcją tegorocznego kongresu są liczne wydarzenia towarzyszące, czyli warsztaty i wykłady prowadzone we wszystkich Ośrodkach MCDN stacjonarnie lub online.
Właściwe przygotowanie dzieci i młodzieży do nieznanej przyszłości, będzie możliwe jedynie wtedy, jeśli nie tylko trafnie zdiagnozujemy talenty młodych ludzi, ale również wzmocnimy ich kompetencje w zakresie przedsiębiorczości. Własny potencjał, praca nad sobą i aktywność z pewnością wpłyną na sytuację zawodową dzisiejszych uczniów.
Jakość świadczonego doradztwa zależy w dużej mierze od przygotowania nauczycieli i nieustannej aktualizacji wiedzy w tym obszarze. Bieżące śledzenie zmian na rynku pracy nie jest proste. Natłok informacji sprawia, że znalezienie wartościowych treści może przysparzać trudności. Realizację tych zadań ułatwią Państwu specjaliści – prelegenci zaproszeni na II Kongres.
Niezależnie od nauczanego przedmiotu, każdy znajdzie coś dla siebie – od warsztatów poświęconych preorientacji zawodowej w przedszkolu, przez metody i narzędzia możliwe do wykorzystania podczas zajęć z zakresu doradztwa zawodowego, po wiedzę o branżach i startup’ach.
Wydarzenie odbędzie się w formie hybrydowej, w dniach od 5 do 12 kwietnia 2022 r.
II Małopolski Kongres Szkolnego Doradztwa Zawodowego patronatem honorowym objęli:
dr hab. Przemysław Czarnek, prof. KUL – Minister Edukacji i Nauki
Marlena Maląg – Minister Rodziny i Polityki Społecznej
Witold Kozłowski – Marszałek Województwa Małopolskiego
Barbara Nowak – Małopolski Kurator Oświaty
Zapisów można dokonać na poszczególne sesje poprzez: II Małopolski Kongres Szkolnego Doradztwa Zawodowego
Już po raz czwarty Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli – Ośrodek w Nowym Sączu zaprasza dyrektorów szkół i zainteresowanych nauczycieli (kandydatów na dyrektorów oraz osoby wspierające dyrektorów w procesie zarządzania szkołą/placówką) do udziału w kolejnym z cyklu spotkaniu pt. „Porozmawiajmy o wartościach”.
Subtelna myśl antyku leżąca u podstaw koncepcji człowieka i jego roli w świecie istotnie wpływa na kształt współczesności. Starożytna retoryka, literatura, filozofia, sztuka, w tym sztuka użytkowa, sport, historia i matematyka to przykłady dziedzictwa kulturowego, bez którego cywilizacyjnie bylibyśmy obecnie w zupełnie innym miejscu. Dlatego warto nieustannie pogłębiać wiedzę uczniów na temat naszych korzeni i […]