2 grudnia odbyła się trzecia już edycja „Polonistycznego przekładańca”. Honorowy patronat nad wydarzeniem objęła Barbara Nowak – Małopolska Kurator Oświaty. Była to druga odsłona spotkania ze sztuką, uczta dla ducha, w której głównym tematem spotkania była sztuka.
Barbara Sykulska i Agata Wójcik – nauczycielki, doradczynie metodyczne MCDN w Krakowie – podkreśliły, że chociaż sztuka może wydawać się onieśmielająca i za trudna, by pokazywać ją już od najmłodszych lat, to właśnie ci odbiorcy przyjmą ją bez zahamowań — przecież każde dziecko jest artystą. Jedyny problem to pozostać artystą, kiedy się już dorośnie. Zachęcały, by bawić się sztuką, rozwijać kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży, wychodzić poza schematy i zmieniać przestrzeń.
Joanna Wołoszyn – nauczycielka języka polskiego i wychowania do życia w rodzinie w Szkole Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach – podkreśliła, za Gustawem Holoubkiem: Jeśli dwóch ludzi rozmawia, a reszt słucha ich rozmowy – to już teatr. Teatr to miejsce kształtujące osobowość młodego człowieka, przestrzeń do budowania wzajemnych relacji.
Na czym polega metoda LARP? Jakie efekty może przynieść teatralizacja lekcji lekturowych w szkole podstawowej? – opowiedziała Joanna Kantor-Malik – nauczyciel-doradca metodyczny ds. języka polskiego dla szkół podstawowych w MCDN w Krakowie.
Agnieszka Gietner – doradca metodyczny ds. muzyki szkół podstawowych i ponadpodstawowych województwa małopolskiego MCDN Ośrodka w Krakowie – pobudziła do myślenia, zadając ważne pytania: czy muzyka to sztuka uniwersalna, czy służy rozrywce, a może jest impulsem do rozwoju intelektualnego, społecznego, emocjonalnego? Kiedy muzyka jest sztuką przez duże S?
Wszystkim Uczestnikom konferencji dziękujemy za aktywny udział.
O przyrodzie, z naturą w tle będziemy aktywnie rozmawiać podczas III Małopolskiego Forum Przedmiotów Przyrodniczych. We współpracy z naszymi Partnerami przygotowaliśmy dla Państwa bogatą, różnorodną i bezpłatną ofertę. Cykl spotkań rozpoczynamy 24 kwietnia br. konferencją pod hasłem „Złap oddech! Zielono mi!”
„Rozwój daje moc” – dlatego dbajmy o jakość kształcenia od najmłodszych lat i już na etapie wychowania przedszkolnego sięgajmy po niekonwencjonalne rozwiązania pedagogiczne stymulujące indywidualny rozwój dziecka, ich kreatywność i ciekawość oraz zachęcajmy do aktywnego uczestnictwa w procesie nauki.