21 września odbyła się konferencja pt. „Wychowuję ucząc matematyki”, organizowana pod Honorowym Patronatem Witolda Kozłowskiego – Marszałka Województwa Małopolskiego oraz Barbary Nowak – Małopolskiego Kuratora Oświaty.
W spotkaniu online, na platformie Clickmeeting, wzięło udział 350 nauczycieli. Konferencję otworzyła Małgorzata Dutka-Mucha, wicedyrektor Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli ds. Ośrodka w Krakowie.
Celem konferencji było zwrócenie uwagi na istotny związek między nauczaniem matematyki i wychowaniem, gdyż oba obszary są ze sobą holistycznie powiązane. Zajmowanie się matematyką w ujęciu konstruktywistycznym jest rodzajem socjalizacji poznawczej i sposobem wychowywania.
Dr hab. Małgorzata Makiewicz, prof. APS, prof. US barwnie opisała piękno widzialne i niewidzialne matematyki – od estetyki działania do elegancji myśli. Przedstawiła praktyczne wskazówki i przykłady rozwijania zainteresowań oraz zdolności uczniów podczas zajęć matematycznych. Zaprosiła również uczestników konferencji do współpracy dydaktycznej jako ambasadorów Międzynarodowego Konkursu „Matematyka w obiektywie”.
Anna Szulc opowiedziała o swoim niekonwencjonalnym podejściu do nauczania matematyki, o tym, co jest ważne i niezbędne w zmieniającej się rzeczywistości. Bazując na własnym wieloletnim doświadczeniu, uzasadniała, że uczenie się matematyki wymaga czasu, docenienia i wsparcia.
Marta Szałach, pedagog i doradca zawodowy, zaprezentowała sposoby
i możliwości budowania adekwatnego poczucia wartości ucznia na lekcjach matematyki i nie tylko.
Halina Pulchny, organizator spotkania, omówiła zalety i korzyści z uczenia się matematyki opartego na współpracy.
O zaiste błogosławiona noc, jedyna, która była godna poznać czas i godzinę zmartwychwstania Chrystusa. (Exsultet)
Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Oświęcimiu zaprasza w dniu 15 kwietnia br. na niezwykłą konferencję online „ Myślę globalnie – działam lokalnie”, podczas której nasi prelegenci podejmą zagadnienia zmian klimatycznych i ekologii w obszarze lokalnych potrzeb i działań.