23.09.2022

Pozamatematyczne wartości matematyki szkolnej

Od lewej: Halina Pulchny- nauczyciel -konsultant MCDN OK; Małgorzata Dutka-Mucha wicedyrektor MCDN ds. Ośrodka w Krakowie; Marta Szałach – nauczyciel konsultant MCDN

21 września odbyła się konferencja pt. „Wychowuję ucząc matematyki”, organizowana pod Honorowym Patronatem Witolda Kozłowskiego – Marszałka Województwa Małopolskiego oraz Barbary Nowak – Małopolskiego Kuratora Oświaty.

W spotkaniu online, na platformie Clickmeeting, wzięło udział 350 nauczycieli. Konferencję otworzyła Małgorzata Dutka-Mucha, wicedyrektor Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli ds. Ośrodka w Krakowie.

Celem konferencji było zwrócenie uwagi na istotny związek między nauczaniem matematyki i wychowaniem, gdyż oba obszary są ze sobą holistycznie powiązane. Zajmowanie się matematyką w ujęciu konstruktywistycznym jest rodzajem socjalizacji poznawczej i sposobem wychowywania.

Dr hab. Małgorzata Makiewicz, prof. APS, prof. US barwnie opisała piękno widzialne i niewidzialne matematyki – od estetyki działania do elegancji myśli. Przedstawiła praktyczne wskazówki i przykłady rozwijania zainteresowań oraz zdolności uczniów podczas zajęć matematycznych. Zaprosiła również uczestników konferencji do współpracy dydaktycznej jako ambasadorów Międzynarodowego Konkursu „Matematyka w obiektywie”.

Anna Szulc opowiedziała o swoim niekonwencjonalnym podejściu do nauczania matematyki, o tym, co jest ważne i niezbędne w zmieniającej się rzeczywistości. Bazując na własnym wieloletnim doświadczeniu, uzasadniała, że uczenie się matematyki wymaga czasu, docenienia i wsparcia.

Marta Szałach, pedagog i doradca zawodowy, zaprezentowała sposoby
i możliwości budowania adekwatnego poczucia wartości ucznia na lekcjach matematyki i nie tylko.

Halina Pulchny, organizator spotkania, omówiła zalety i korzyści z uczenia się matematyki opartego na współpracy.

Galeria zdjęć

wróć do listy aktualności
arrow
Facebook
YouTube