Połączenie wykładu i quizu historycznego z inscenizacją teatralno-muzyczną to skuteczny sposób na edukację dotyczącą historii Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Przekonali się o tym uczestnicy seminarium dla nauczycieli, które odbyło się 21 listopada w Zespole Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego w Krakowie.
Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, włączając się w kalendarz obchodów stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości, zaprosiło nauczycieli historii i wychowawców klas na seminarium pt. Inscenizacja historyczna w wychowaniu patriotycznym. Spotkanie odbyło się w Zespole Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego w Krakowie.
Wykład i quiz historyczny o Bitwie Warszawskiej poprowadził dr Paweł Naleźniak z Oddziału Instytutu Pamięci Narodowej w Krakowie. W programie miała miejsce inscenizacja z okazji 100. rocznicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku przygotowana przez uczniów i nauczycieli ZSOMS w Krakowie, pod kierownictwem dr Renaty Zawistowskiej. W trakcie spotkania odwoływano się do teorii wychowania niepodległościowego, a w dyskusji uczestnicy seminarium wymieniali uwagi na temat edukacji patriotycznej w szkole i dzielili się przykładami dobrej praktyki. Nauczyciele, którzy przybyli na uroczystość wzięli udział w quizie historycznym, a zwycięzcy otrzymali nagrody ufundowane przez MCDN.
W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele: Małopolskiego Kuratorium Oświaty, Rady Dzielnicy Kraków-Grzegórzki i Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Zaproszenie przyjęli również Tomasz Jamróz-Piłsudski – potomek rodziny Marszałka Józefa Piłsudskiego oraz Alicja Samborska, Włodzimierz Wowa-Brodecki i Krystian Waksmundzki.
O przyrodzie, z naturą w tle będziemy aktywnie rozmawiać podczas III Małopolskiego Forum Przedmiotów Przyrodniczych. We współpracy z naszymi Partnerami przygotowaliśmy dla Państwa bogatą, różnorodną i bezpłatną ofertę. Cykl spotkań rozpoczynamy 24 kwietnia br. konferencją pod hasłem „Złap oddech! Zielono mi!”
„Rozwój daje moc” – dlatego dbajmy o jakość kształcenia od najmłodszych lat i już na etapie wychowania przedszkolnego sięgajmy po niekonwencjonalne rozwiązania pedagogiczne stymulujące indywidualny rozwój dziecka, ich kreatywność i ciekawość oraz zachęcajmy do aktywnego uczestnictwa w procesie nauki.