7 kwietnia w naszym Ośrodku w Krakowie odbyło się spotkanie z udziałem 60 nauczycieli z Ukrainy.
Podczas spotkania została zaprezentowana struktura systemu edukacji w Polsce. Przeprowadziliśmy diagnozę potrzeb w zakresie nauczania języka polskiego oraz zebrania informacji, jakiego wsparcia potrzebują uczestnicy, aby przygotować ofertę adekwatną do potrzeb. Goście byli bardzo aktywni i wdzięczni za zorganizowanie spotkania dedykowanego ich grupie zawodowej, zadawali dużo pytań zwłaszcza o aspekty prawne. Część z nauczycieli pracuje już w szkołach, część szuka pracy w zawodzie. W najbliższym czasie planujemy kolejne spotkanie.
W spotkaniu uczestniczyła Marta Malec-Lech, członek Zarządu Województwa Małopolskiego, Agata Tatara – Przewodnicząca Komisji Edukacji Urzędu Miasta Krakowa, Kierownik Zespołu ds. Szkolnictwa Regionalnego UMWM oraz dyrektor MCDN dr Łukasz Cieślik i wicedyrektor ds. Ośrodka w Krakowie Małgorzata Dutka-Mucha.
Koordynacją pomocy dla nauczycieli z Ukrainy zajmuje się p. Julia Nowicka, która jest ukraińską nauczycielką uczącą języka polskiego jako języka obcego.
Dane kontaktowe do p. Julii Nowickiej – nowickajulia25@gmail.com; tel.: 48 792 – 849 – 278. Pani Julia pełni dyżury w środy w godz. 13.00 – 16.00.
Ponadto przygotowaliśmy kompleksowe wsparcie i materiały edukacyjne dla nauczycieli, dyrektorów w związku z bieżącą sytuacją przyjmowania uchodźców z Ukrainy w zakładce Wsparcie edukacji – Dla Ukrainy.
O przyrodzie, z naturą w tle będziemy aktywnie rozmawiać podczas III Małopolskiego Forum Przedmiotów Przyrodniczych. We współpracy z naszymi Partnerami przygotowaliśmy dla Państwa bogatą, różnorodną i bezpłatną ofertę. Cykl spotkań rozpoczynamy 24 kwietnia br. konferencją pod hasłem „Złap oddech! Zielono mi!”
„Rozwój daje moc” – dlatego dbajmy o jakość kształcenia od najmłodszych lat i już na etapie wychowania przedszkolnego sięgajmy po niekonwencjonalne rozwiązania pedagogiczne stymulujące indywidualny rozwój dziecka, ich kreatywność i ciekawość oraz zachęcajmy do aktywnego uczestnictwa w procesie nauki.