Zaburzenia przetwarzania sensorycznego (SPD) to zapis coraz częściej spotykany w opiniach uczniów. Gdzie należy upatrywać źródeł zaburzeń integracji sensorycznej? Które z trudności występujących w kształceniu polonistycznym mają swoje źródło w deficytach przetwarzania sensorycznego? Jak pomóc dziecku z zaburzeniami integracji sensorycznej w szkole?
Na temat tych oraz innymi problemów będą mieli okazję porozmawiać uczestnicy bezpłatnych warsztatów pt. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego w kontekście edukacji polonistycznej. Warsztaty dla polonistów oraz nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przygotowała dr Joanna Jaklińska-Ciągło – terapeutka integracji sensorycznej i doradca metodyczny ds. języka polskiego w MCDN w Ośrodku w Nowym Sączu.
Celem spotkania jest dostarczenie nauczycielom praktycznej wiedzy na temat SPD, która z pewnością będzie przydatna w czasie przygotowywania i prowadzenia lekcji.
Pierwsze zajęcia odbędą się już 28 lutego o godzinie 14:00 w Ośrodku w Nowym Sączu. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami oferty i rejestracji na warsztaty poprzez bezpośredni kontakt z naszym doradcą.
Już po raz czwarty Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli – Ośrodek w Nowym Sączu zaprasza dyrektorów szkół i zainteresowanych nauczycieli (kandydatów na dyrektorów oraz osoby wspierające dyrektorów w procesie zarządzania szkołą/placówką) do udziału w kolejnym z cyklu spotkaniu pt. „Porozmawiajmy o wartościach”.
Subtelna myśl antyku leżąca u podstaw koncepcji człowieka i jego roli w świecie istotnie wpływa na kształt współczesności. Starożytna retoryka, literatura, filozofia, sztuka, w tym sztuka użytkowa, sport, historia i matematyka to przykłady dziedzictwa kulturowego, bez którego cywilizacyjnie bylibyśmy obecnie w zupełnie innym miejscu. Dlatego warto nieustannie pogłębiać wiedzę uczniów na temat naszych korzeni i […]