W związku z zaistniałą w kraju i na świecie sytuacją epidemiczną oraz koniecznością prowadzenia nauczania zdalnego dla pedagogów, psychologów i terapeutów pracujących w szkołach pojawiły się nowe wyzwania.
Krakowski ośrodek MCDN w ramach funkcjonującej od września 2019 roku sieci pedagogów szkolnych oraz nowo powstałych trzech grup sieci zdalnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej służy pomocą i wsparciem dla niemal stu nauczycieli.
W ramach współpracy dzielimy się doświadczeniem, pomysłami, udostępniamy ciekawe scenariusze i materiały, które służą pomocą dla rodziców, uczniów i nauczycieli (np. Interwencja na rzecz dziecka krzywdzonego – poradnik dla profesjonalistów).
Przytoczone poniżej przykłady wypowiedzi konkretnych osób świadczą, w jaki sposób w czasie pandemii pracuje pedagog czy psycholog szkolny:
W naszej pracy w ramach sieci współpracy i samokształcenia staramy się zwrócić szczególną uwagę na sferę psychiczną, emocjonalną i społeczną osoby, która w istniejącej rzeczywistości nabiera wyjątkowego znaczenia. Upowszechniamy również wykaz placówek, poradni, fundacji i innych instytucji zewnętrznych świadczących pomoc psychologiczno-terapeutyczną online.
W odpowiedzi na zgłaszane potrzeby zapraszamy 12 maja do udziału w konferencji online Jak pomóc sobie i uczniom w kryzysie?, którą poprowadzi dr Wiesław Poleszak – psycholog, psychoterapeuta, ekspert MEN i ORE specjalizujący się w problematyce wspierania dzieci i młodzieży w rozwoju, współautor publikacji Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19.
Przygotowaliśmy również specjalną ofertę w formie e-learningowej w zakresie Wychowania, profilaktyki i opieki:
Zapraszamy do zapisów online.
Już po raz czwarty Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli – Ośrodek w Nowym Sączu zaprasza dyrektorów szkół i zainteresowanych nauczycieli (kandydatów na dyrektorów oraz osoby wspierające dyrektorów w procesie zarządzania szkołą/placówką) do udziału w kolejnym z cyklu spotkaniu pt. „Porozmawiajmy o wartościach”.
Subtelna myśl antyku leżąca u podstaw koncepcji człowieka i jego roli w świecie istotnie wpływa na kształt współczesności. Starożytna retoryka, literatura, filozofia, sztuka, w tym sztuka użytkowa, sport, historia i matematyka to przykłady dziedzictwa kulturowego, bez którego cywilizacyjnie bylibyśmy obecnie w zupełnie innym miejscu. Dlatego warto nieustannie pogłębiać wiedzę uczniów na temat naszych korzeni i […]