Zdalne nauczanie, które jeszcze do niedawna było domeną studentów raczej niż uczniów szkół podstawowych i średnich, z dnia na dzień zaistniało w naszej rzeczywistości, zmuszając do zmiany tak wielu utartych schematów w ramach organizacji pracy szkoły czy metodycznych rozwiązań.
Zasady bezpieczeństwa, komunikacja nauczyciel-uczeń, ocenianie, mobilizowanie do aktywności, organizacja pracy musiały zostać ustalone na nowo. Zmagającymi stali się nauczyciele, uczniowie i rodzice. Niewątpliwie system edukacji poddano wyzwaniu.
Zdalne nauczanie – zmaganie czy wyzwanie dla edukacji jutra? Na to pytanie na podstawie własnych doświadczeń oraz wniosków płynących z kontaktów z innymi nauczycielami odpowiedzą nasi doradcy metodyczni z Ośrodka w Nowy Sączu.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych nauczycieli do udziału w bezpłatnej konferencji online nt. Zdalne nauczanie – zmaganie czy wyzwanie dla edukacji jutra? Z perspektywy nauczycieli-doradców metodycznych.
Uczestnictwo w wydarzeniu będzie okazją do krytycznego przyjrzenia się zjawisku zdalnego nauczania z perspektywy nauczycieli-doradców metodycznych z zakresu różnych dyscyplin. Będzie również okazją do wymiany doświadczeń i zabrania głosu w dyskusji na temat: Jakie elementy kształcenia zdalnego można przenieść na płaszczyznę lekcji stacjonarnych?
Konferencja przeprowadzona zostanie zdalnie z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams w dniu 15 czerwca (poniedziałek) oraz 19 czerwca (piątek) w godz. 16:00–18:30.
W związku z dużym zainteresowaniem otworzyliśmy dodatkowy nabór. Zgłoszenia na konferencję są realizowane za pomocą elektronicznego Systemu Rezerwacji Szkoleń (19 czerwca). O udziale w konferencji decyduje kolejność zgłoszeń. Liczba miejsc jest ograniczona.
O zaiste błogosławiona noc, jedyna, która była godna poznać czas i godzinę zmartwychwstania Chrystusa. (Exsultet)
„Marzę, aby w każdej szkole w Polsce panowała atmosfera wsparcia dzieci z niepełnosprawnościami dla budowania więzi i wspierających relacji, aby integracja wszystkich ludzi, bez względu na ich sprawność lub stan zdrowia, stała się naturalną częścią pracy wychowawczej każdej szkoły” – usłyszeliśmy 22 marca br. podczas konferencji pt. „Edukacja bez barier – dobre praktyki w szkole”.