Informacja o Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli w tekście łatwym do czytania i zrozumienia
Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli nazywane jest w skrócie MCDN. To placówka publiczna. Prowadzona jest przez Województwo Małopolskie.
MCDN działa na terenie Małopolski. Jego budynki znajdują się w 5 miejscach.
Budynek główny MCDN znajduje się w Krakowie przy ulicy Lubelskiej 23.
MCDN prowadzi działania dla nauczycieli w 4 ośrodkach:
- Krakowie przy ulicy Garbarskiej 1
- Nowym Sączu przy ulicy Jagiellońskiej 61
- Oświęcimiu przy ulicy M.Kolbego 8
- Tarnowie przy ulicy Nowy Świat 30
MCDN działa po to, aby rozwijać edukację w województwie. MCDN patrzy w przyszłość i myśli o rozwoju ludzi. Troszczy się, by nauczyciele umieli przygotować młodych ludzi do nauki i życia.
MCDN pomaga dyrektorom, nauczycielom, wychowawcom, pedagogom, psychologom, bibliotekarzom. Wspiera szkoły, przedszkola i inne placówki w zadaniach, które realizują. Wskazuje jak:
- kierować pracą szkoły, przedszkola,
- pracować z dziećmi i młodzieżą.
Działania MCDN:
- pomaga rozwiązywać problemy placówek, w których pracują nauczyciele;
- organizuje szkolenia i spotkania dla nauczycieli, aby zdobywali wiedzę i umiejętności;
- organizuje szkolenia dla grup nauczycieli na prośbę dyrektora szkoły;
- prowadzi porady dla nauczycieli;
- pokazuje przykłady dobrych działań nauczycieli;
- wskazuje, gdzie nauczyciele mogą szukać pomocy.
MCDN działa zgodnie z przepisami prawa.
MCDN działa w oparciu o dokument zwany statutem.