Nawiązując do podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa, w ramach punktu 2 „ Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego. Kształcenie rozwijające samodzielność, kreatywność
i innowacyjność uczniów”, zaproponowaliśmy w tarnowskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli szczególne zajęcia, skierowane dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Odbywają się one cyklicznie
w wybranych placówkach.
Myślenie kreatywne, wdraża dzieci do odchodzenia od szablonowego sposobu myślenia, uczy twórczego rozwiązywania problemów i rozwija myślenie badawcze a równocześnie wspiera rozwój indywidualny każdego dziecka przy równoczesnym kształtowaniu umiejętności pracy zespołowej.
Myślenie kreatywne to budowanie przyszłości w oparciu o ludzi, którzy wierzą we własne możliwości, potrafią myśleć i działać twórczo.
W trakcie warsztatów uczestnicy są wynalazcami nietypowych rozwiązań, autorami eksperymentów i niezwykłych prac plastycznych. Dużą rolę przykładamy do rozwoju sensorycznego uczniów, dlatego malujemy rękami, odgrywamy kreatywne bajki, stawiamy pytania rozwijające twórcze myślenie.
Dla dzieci w tym wieku charakterystyczne jest zadawanie wielu pytań,
a ważne jest wdrażanie dzieci do poszukiwania na nie odpowiedzi. Zajęcia te sprawiają dużą radość uczestnikom, ale co ważniejsze uczą poprzez zabawę
i sprawczość uczestników.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.