Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim zalicza się do zaburzeń neurorozwojowych polegających na obniżeniu ogólnego poziomu funkcjonowania intelektualnego, któremu towarzyszą deficyty w zakresie zachowań adaptacyjnych. Nie jest to jednostka chorobowa, lecz zespół objawów towarzyszących wielu chorobom genetycznym, neurologicznym, metabolicznym, będących następstwem zmian w życiu prenatalnym lub urazów fizycznych doznanych w okresie dzieciństwa. Obejmuje symptomy trudności w obszarach:
Uczestnicy warsztatów, na podstawie przytoczonych autentycznych wypowiedzi osób posiadających trudności w uczeniu się, będą mieli możliwość zrozumienia, przeanalizowania, jak dana trudność wpływa na obraz samego siebie i funkcjonowanie w środowisku szkolnym. Będzie to okazja do refleksji nad istotą trafnej diagnozy dla sukcesów edukacyjnych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Uczestnicy warsztatów nabiorą pewności, że rzetelna diagnoza daje możliwości dostosowania wymagań i oczekiwań, zaplanowania optymalnych narzędzi edukacyjnych.
Osoby uczestniczące w warsztatach otrzymają charakterystykę ucznia z niepełnosprawnością w stopniu lekkim, wzory dokumentacji niezbędnej w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz to, co najistotniejsze, czyli przekonanie, że każdy uczeń może osiągnąć sukces na miarę swoich możliwości.
Prowadzący warsztaty:
I grupa 13:30-14:10 |
II grupa 14:20-15:00 |