Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025

 
  1. Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.

Artykuły opublikowane w Hejnale Oświatowym nr 11,2024.

  • Ruman N.M., Edukacja zdrowotna jako istotny element systemu szkolnego.
  • Kaliszewska M., Szkoła wsparciem dla kształtowania zdrowych stylów życia uczniów?
  • Grajek M., Psychologia na talerzu: jak kształtować prawidłowe nawyki żywieniowe uczniów?
  • Daniek-Salawa J., Jak zarazić przedszkolaka ekologią?
  • Gietner A., Muzyka a zdrowy styl życia – porady dla nauczyciela i ucznia.
  • Nawrocka B., Sposoby na redukcję stresu w pracy nauczyciela: Jak odzyskać równowagę i spokój.
  • Chłopecka M., Krysa W., Regeneracja potrzebna od zaraz.
  1. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za  region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna. 

Artykuł opublikowany w Hejnale Oświatowym nr 11,2024.

  • Świeży A., „Gdzie kwitną kwiaty, kwitnie też nadzieja…” o roli projektów edukacyjnych w rozwoju uczniów.
  1. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej  i  umiejętności pracy z  zespołem zróżnicowanym.

Artykuł opublikowany w Hejnale Oświatowym nr 11,2024.

  • Pacholarz P., Wędrówka po zdrowie.
  1. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

Artykuły opublikowane w Hejnale Oświatowym nr 10,2024.

  • Cieślik Ł., Cyberświadomi.
  • Bubula M., Nalepka A., Podróż ku nowoczesnej edukacji: AI i transformacja cyfrowa w szkołach.
  • Kantor-Malik J., Edukacja polonistyczna ze sztuczną inteligencją za pan brat.
  • Kosior A., Troje to już tłok? O sztucznej inteligencji w relacji nauczyciel–uczeń. Selektywny przegląd etycznych wyzwań i dobrych praktyk.
  • Kozak M., Szkoła i edukacja w dobie wszechobecnej sztucznej inteligencji.
  • Patkowski K., Zieliński M., Obawy i zagrożenia związane z AI w edukacji: jedno zjawisko, różne perspektywy.
  • Jaroszyńska, Zawód przyszłości – Prompt Engineering.
  • Wróbel M., Sztuczna inteligencja z perspektywy ucznia i studenta, czyli osób wchodzących na rynek pracy.

Artykuły opublikowane w Hejnale Oświatowym nr 12,2024.

  • Przybyłowska J., Sztuczna inteligencja na lekcjach języka obcego – decyzyjność, krytyczne myślenie i kreatywność.
  • Łaś A., Krytyczne myślenie, czyli niezbędna umiejętność w dobie XXI w.
  1. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.

Artykuły opublikowane w Hejnale Oświatowym nr 12,2024.

  • Faryś P., STEAM na lekcjach fizyki. Możliwości organizacyjne procesu nauczania na tle rozwoju społeczeństwa innowacyjnego.
  • Walter N., Rola nauczyciela w edukacji STEAM – jak prowadzić kreatywne zajęcia oparte na nauce przez działanie?
  1. Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.
  2. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.

 

Materiały

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025 20240613​_Podstawowe​_kierunki​_polityki​_oświatowej​_państwa​_2024​_2025.docx 0.07MB

arrow
Facebook
YouTube