Cele:
Poznanie podstaw teoretycznych i praktycznych prowadzenia zajęć rozwijających myślenie dzieci.
Opis:
Teoretyczne zapoznanie z wielorakimi aspektami tematów i metod, które pobudzają dzieci do myślenia i rozwijania wiedzy o otaczającym je świecie tj: dociekanie prawdy w filozofii, bajka filozoficzna, życie społeczne i stosunki interpersonalne, świat mitologii, filozofia a religia, ekologia, mądrość filozoficzna itp. Propozycja przykładowych zajęć jedną z wybranych metod.
Oczekiwane efekty:
Uczestnicy zostaną zaproszeni do “filozofowania” z dziećmi nie tylko w warunkach szkolno-zawodowych, ale też prywatnych spotkań. Poznają praktyczne metody zajęć, które prowadzę od kilku lat.
Prowadzący: Krzysztof Kordylewski- absolwent Wydziału Filozoficznego TJ (obecnie Ignatianum) w zakresie pedagogiki religijnej- studia stacjonarne, społeczno-opiekuńczej- studia zaoczne, a ostatnio też w ramach studiów podyplomowych oligofrenopedagogiki. Współautor podręczników do religii dla gimnazjum i szkoły podstawowej. Wieloletni nauczyciel religii, etyki i filozofii w szkole podstawowej z krótkim epizodem zajęć ze studentami na rodzimej uczelni.
I grupa 11:30-13:00 |
II grupa 13:30-15:00 |
Organizatorzy:
Wystawcy: