Ponad 80% informacji o otaczającym świecie odbieramy za pomocą zmysłu wzroku, dlatego jest on tak istotny w życiu każdego człowieka. Tym bardziej ucznia, który dopiero poznaje otaczającą go rzeczywistość i uczy się nowych rzeczy. Rolą nauczyciela w przypadku uczniów słabowidzących jest taka modyfikacja otoczenia, aby umożliwić im najbardziej optymalny rozwój na miarę ich możliwości, sprawić, żeby uwierzyli, iż mimo swoich trudności, potrafią osiągnąć każdy postawiony sobie cel, podobnie jak ich rówieśnicy.
Podczas warsztatów dowiedzą się Państwo, jakie dokumenty należy stworzyć od momentu otrzymania dla danego ucznia orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, jak zrobić diagnozę funkcjonalną widzenia, jak zaplanować terapię, w jaki sposób dostosować warunki pracy na lekcji do potrzeb i możliwości wzrokowych ucznia z niepełnosprawnością wzroku.
Uczestnicy warsztatów otrzymają wzory dokumentów potrzebnych do organizacji pracy z dzieckiem z orzeczeniem, przykładowe sposoby przeprowadzenia diagnozy funkcjonalnej widzenia, ogólny plan terapii, przykłady dostosowania materiałów lekcyjnych i pracy do możliwości wzrokowych ucznia słabowidzącego, odnośniki do wartych uwagi pozycji książkowych.
Prowadzący warsztaty:
I grupa 13:30-14:10 |
II grupa 14:20-15:00 |