Osoby niepełnosprawne w stopniu umiarkowanym mają problemy z nauką pisania, czytania oraz mową. Wykazują trudności z rozumieniem wypowiedzi innych osób. Utrudnieniem w ich funkcjonowaniu są słaba umiejętność nabywania reguł społecznych (lojalność, współdziałanie), a także niezręczność fizyczna i powolny rozwój motoryczny. Potrafią pod nadzorem wykonywać podstawowe czynności.
Podczas warsztatów przedłożone zostanie studium przypadku. Omówiona będzie istota niepełnosprawności, rola motywacji i wzmacniania ucznia oraz cechy nauczyciela pracującego z niepełnosprawnym w stopniu umiarkowanym. Przedstawiona zostanie podstawa programowa oraz metody i formy stymulujące pracę z dzieckiem. Uczestnicy opracują zadania dla ucznia w ramach modyfikacji scenariusza lekcji.
Uczestnicy otrzymają opracowany wzór IPET-u i Ramowego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego, a także przykładowe konspekty lekcji wraz z dostosowaniami. Będą mogli zapoznać się z wytworami manualnymi uczniów oraz biblioteczką pomocną w pracy z uczniem.
Prowadzący warsztaty:
I grupa 13:30-14:10 |
II grupa 14:20-15:00 |