Częstym problemem wymienianym przez wielu nauczycieli pracujących z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym są trudne sytuacje w klasie, które postrzegane są przez większość z nich jako czynniki zaburzające dyscyplinę w zespole. Obecnie nauczyciele zazwyczaj poszukują takich rozwiązań lekcyjnych, które szybko i skutecznie wpłyną na podniesienie dyscypliny w klasie oraz pozwolą na kształtowanie pozytywnych prospołecznych postaw. Jednak, jak wskazują lata badań i praktyki w tym obszarze, nie ma prostych i jednoznacznych rozwiązań, gdyż każdy uczeń jest inny, różna jest także jego sytuacja rodzinna oraz umiejętność wchodzenia w relację z drugim człowiekiem.
Podczas spotkania z Państwem zaprezentujemy nasze szkolne doświadczenia w pracy z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym, pomożemy znaleźć odpowiedź na pytanie: czy istnieją odpowiednie i adekwatne strategie postępowania z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym?
Wśród materiałów, które otrzymają uczestnicy spotkania, znajdą się: dokumentacja ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym, materiały przydatne do pracy w tym gry edukacyjne rekomendowane programy profilaktyczno-wychowawcze, oraz bibliografię.
Prowadzący warsztaty:
I grupa 13:30-14:10 |
II grupa 14:20-15:00 |