Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, włączając się w kalendarz obchodów stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości, zaprasza nauczycieli historii i wychowawców klas na seminarium z okazji 100. rocznicy Bitwy Warszawskiej.
Wśród podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2019/2020 znalazło się wychowanie do wartości, a w szczególności kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych. Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, mając na uwadze znaczenie edukacji historycznej oraz dostrzegając potrzebę inspirowania nauczycieli, wspólnie z Zespołem Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego im. Mikołaja Kopernika w Krakowie podjęło się organizacji seminarium pt. Inscenizacja historyczna w wychowaniu patriotycznym, które odbędzie się 21 listopada 2019 roku Zespole Szkół przy ul. Grochowskiej 20 w Krakowie.
Wykład i quiz historyczny o Bitwie Warszawskiej poprowadzi dr Paweł Naleźniak z Oddziału Instytutu Pamięci Narodowej w Krakowie. W programie przewidziana jest także inscenizacja z okazji 100. rocznicy Bitwy Warszawskiej przygotowana przez uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół Mistrzostwa Sportowego w Krakowie oraz dyskusja o edukacji patriotycznej w szkole. Głównym celem spotkania jest uzupełnienie, poszerzenie i aktualizacja wiedzy uczestników na temat najnowszych dziejów Polski oraz wymiana przykładów dobrej praktyki w zakresie edukacji patriotycznej uczniów.
Na nauczycieli biorących udział w quizie historycznym czekają nagrody książkowe. Udział w seminarium jest bezpłatny i zostanie potwierdzony zaświadczeniem.
W celu zapisania się na seminarium wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy w Systemie Rezerwacji Szkoleń.
Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9. Wydarzenie zorganizowane wspólnie z małopolskimi uczelniami, instytutami naukowymi i branżowymi centrami umiejętności dla uczniów szkół ponadpodstawowych studentów/doktorantów oraz wszystkich osób dorosłych zainteresowanych rozwojem zawodowym.
Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.