Serdecznie zapraszamy na 21. Konferencję Naukową Rozwój Przedsiębiorczości Lokalnej połączoną z 17. Zjazdem Nauczycieli Przedsiębiorczości i Przedmiotów Ekonomicznych w dniach 7-8 października 2024 r.
W pierwszym dniu konferencji zaproszeni goście wygłoszą tematyczne referaty. Tego dnia odbędzie się również dyskusja panelowa na temat etycznych aspektów rozwoju przedsiębiorczości.
Drugiego dnia, w ramach 17. Zjazdu Nauczycieli Przedsiębiorczości i Przedmiotów Ekonomicznych, na który zapraszamy w szczególności dyrektorów oraz nauczycieli szkół ponadpodstawowych uczących przedmiotów biznes i zarządzanie oraz ekonomicznych, zostanie przeprowadzona dyskusja panelowa na temat „Wyzwania związane z realizacją nowego przedmiotu szkolnego biznes i zarządzanie oraz edukacją ekonomiczną w Polsce”. Zwycięskie zespoły uczniów II edycji konkursu „Bądź nowoczesnym Przedsiębiorcą w swojej Ojczyźnie” zaprezentują swoje projekty konkursowe.
Wydarzenie jest organizowane przez Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie Instytut Prawa, Ekonomii i Administracji, Komisję Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego oraz Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Zostanie ono zrealizowane w formule hybrydowej.
Szczegółowy program wydarzenia wraz z możliwością zapisu znajduje się na stronie:
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]