Ocenianie z wychowania fizycznego jest koniecznym elementem procesu dydaktycznego, pozwalającym nauczycielowi na systematyczne gromadzenie, analizowanie i interpretowanie informacji o procesie dydaktycznym, jak również na określenie stopnia realizacji zadań edukacyjnych.
Wiele wysiłku i namysłu wymaga obiektywne kontrolowanie i ocenianie postawy, zaangażowania w działania prozdrowotne czy prosportowe w szkole. Niełatwym zadaniem jest stworzenie autorskiego, dopasowanego do potrzeb i możliwości punktowego systemu oceniania, którego głównym zadaniem będzie motywowanie ucznia do aktywności podczas lekcji oraz poza nimi. Warto pamiętać, że w rozporządzeniu MEN dotyczącym sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów zapisano, że przy ustalaniu oceny m.in. z wychowania fizycznego należy w szczególności brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć.
Odpowiadając na oczekiwania w zakresie oceniania uczniów już 16 września zapraszamy na warsztaty adresowane do nauczycieli wychowania fizycznego szkół podstawowych objętych doradztwem metodycznym w powiatach: bocheńskim, brzeskim i wielickim.
Szczegółowe informacje na temat bezpłatnych warsztatów znajdą Państwo w naszej ofercie specjalnej.
Za nami wyjątkowa konferencja poświęcona edukacji STEAM w pracy z najmłodszymi uczniami. Spotkanie zgromadziło nauczycieli przedszkoli, klas 1–3 oraz specjalistów, dla których ważny jest rozwój poznawczy dzieci, budowanie relacji i tworzenie środowiska sprzyjającego współpracy — również w grupach wielokulturowych.
Towarzystwo Przyjaciół Chorych „Hospicjum im. św. Łazarza” zaprasza szkoły, przedszkola oraz wszystkie środowiska edukacyjne do udziału w szóstej edycji świątecznego wyzwania #KolędaDlaHospicjum2025. To inicjatywa, która łączy radość wspólnego kolędowania z realnym wsparciem dla pacjentów jednego z najstarszych hospicjów w Polsce.