Jak oceniane są warunki odbywania zdalnej edukacji? Jakie są źródła wsparcia w czasie kształcenia na odległość? Co można powiedzieć o wpływie globalnych megatrendów na polski systemu edukacji i kształtowania kompetencji? – na te i inne pytania można znaleźć odpowiedź w najnowszych badaniach.
Model kształcenia na odległość został wprowadzony do szkół nagle i niespodziewanie. Przejście na system nauczania i uczenia się̨ na odległość okazał się ogromną zmianą tak dla uczniów jak i ich rodziców, nauczycieli czy dyrektorów. O tym, jak w tej sytuacji odnalazły się polskie szkoły traktuje raport z badania „Kształcenie na odległość oczami nauczycieli, dyrektorów szkół, uczniów i rodziców”, który został przygotowany we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zachęcamy również do lektury raportu „Poza horyzont. Kurs na edukację. Przyszłość systemu rozwoju kompetencji w Polsce” opracowanego w ramach projektu „Budowa systemu kształtowania wiedzy, kompetencji i postaw warunkujących szanse rozwojowe Państwa Polskiego w erze rewolucji przemysłowej 4.0”. Raport pokazuje globalne megatrendy oraz główne uwarunkowania społeczne, które w znaczący sposób wpływają na polski system edukacji i kształtowania kompetencji. Oprócz diagnozy zasadniczych problemów, zostały w nim zawarte rekomendacje dotyczące kształtu nowego systemu i sposobu jego funkcjonowania.
8 maja br. Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Tarnowie zaprasza wszystkich zainteresowanych nauczycieli wychowania fizycznego na warsztaty stacjonarne „Metodyka nauczania biegów średnich i długich oraz wykorzystanie nowoczesnych pomocy dydaktycznych na zajęciach wychowania fizycznego”.
Inspirujemy do działań na rzecz klimatu i propagowania edukacji klimatycznej, ponieważ dbałość o środowisko przyrodnicze to wspólna odpowiedzialność i przywilej przynoszące wymierne i wielowymiarowe korzyści. Konferencją pt. „Złap oddech! Zielono mi!” 24 kwietnia br. zainaugurowano III Małopolskie Forum Przedmiotów Przyrodniczych.