Obserwacja zajęć i ich omawianie towarzyszy nauczycielom przez cały okres zawodowej aktywności. Jak to robić profesjonalnie?
Obserwacja zajęć najczęściej jest kojarzona z nadzorem, kontrolą czy oceną pracy. A może warto zobaczyć w niej szansę na rozwój? Możliwość obserwowania lekcji i jej wspólne omówienie to jedno z najbardziej rozwojowych doświadczeń nauczyciela. I to zarówno dla osoby prowadzącej, jak i obserwatorów. W niektórych szkołach organizuje się tzw. obserwacje koleżeńskie. Taka obserwacja o charakterze doskonalącym i wspierającym jest wpisana w awans zawodowy nauczyciela na wszystkich jego szczeblach. Nierozerwalnie wiąże się też z pełnieniem funkcji opiekuna stażu i doradcy metodycznego. Jak ją prawidłowo organizować i prowadzić?
Już 10 lutego zapraszamy opiekunów stażu na zajęcia online Obserwacja zajęć jako wsparcie nauczyciela w rozwoju, które poprowadzi Małgorzata Wojnarowska-Grzebień, nasz nauczyciel konsultant z Ośrodka w Krakowie. Warsztaty są także adresowane do doradców metodycznych i innych nauczycieli zainteresowanych profesjonalnym prowadzeniem obserwacji i omawianiem zajęć. Podczas spotkania będzie można:
Podczas spotkania uwzględniony zostanie aspekt prowadzenia obserwacji w warunkach pracy zdalnej.
Za nami wyjątkowa konferencja poświęcona edukacji STEAM w pracy z najmłodszymi uczniami. Spotkanie zgromadziło nauczycieli przedszkoli, klas 1–3 oraz specjalistów, dla których ważny jest rozwój poznawczy dzieci, budowanie relacji i tworzenie środowiska sprzyjającego współpracy — również w grupach wielokulturowych.
Towarzystwo Przyjaciół Chorych „Hospicjum im. św. Łazarza” zaprasza szkoły, przedszkola oraz wszystkie środowiska edukacyjne do udziału w szóstej edycji świątecznego wyzwania #KolędaDlaHospicjum2025. To inicjatywa, która łączy radość wspólnego kolędowania z realnym wsparciem dla pacjentów jednego z najstarszych hospicjów w Polsce.