Przedłużająca się edukacja online daje dzieciom poczucie anonimowości, potęguje w nich poczucie bezradności, samotności, zmienia ich sposób funkcjonowania w roli ucznia.
Zmieniająca się rzeczywistość, w tym trwający od roku stan epidemii wymusiły konieczność zmiany tradycyjnej edukacji stacjonarnej na edukację zdalną przy użyciu narzędzi technologii informacyjnej, które dotychczas nie były aż tak powszechnie stosowane. Wynikające z tego trudności mają swoje odzwierciedlenia w emocjach i zrachowaniach uczniów.
Już 9 marca zapraszamy do udziału w konferencji online pt. „Emocjonalne problemy ucznia w aspekcie edukacji zdalnej”. Konferencję poprowadzą znane w dziedzinie ekspertki: dr Justyna Kaczmarczyk oraz Dorota Krzywicka. Zwrócą one uwagę na organizację edukacji zdalnej, uwrażliwią na sygnały płynące od uczniów oraz wskażą, jakie środki profilaktyczne i zaradcze powinny zostać podjęte podczas pracy z uczniami. W trakcie spotkania będzie również okazja do dyskusji, jak zadbać o zdrowie psychiczne i emocje uczniów w czasie pandemii.
8 maja br. Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Tarnowie zaprasza wszystkich zainteresowanych nauczycieli wychowania fizycznego na warsztaty stacjonarne „Metodyka nauczania biegów średnich i długich oraz wykorzystanie nowoczesnych pomocy dydaktycznych na zajęciach wychowania fizycznego”.
Inspirujemy do działań na rzecz klimatu i propagowania edukacji klimatycznej, ponieważ dbałość o środowisko przyrodnicze to wspólna odpowiedzialność i przywilej przynoszące wymierne i wielowymiarowe korzyści. Konferencją pt. „Złap oddech! Zielono mi!” 24 kwietnia br. zainaugurowano III Małopolskie Forum Przedmiotów Przyrodniczych.