Szkoła kompetencji? Aktywności niekonwencjonalne? Czy to możliwe w naszej rzeczywistości edukacyjnej?
23 marca z inicjatywy Ośrodka w Tarnowie nauczyciele ze Szkoły Podstawowej w Radowie Małym podzielili się nowatorskim podejściem do organizacji pracy szkoły i metod nauczania. Ewa Radanowicz, dyrektor szkoły zaprezentowała efekty nauczania opierające się na dotarciu do zainteresowań i mocnych stron uczniów. Elżbieta Tchurz zachęciła do stosowania rozwiązań w edukacji wczesnoszkolnej, opierających się na rozwijaniu inteligencji emocjonalnej i poznawaniu potencjału uczniów. Elwira Stawska przedstawiła projekt „Stół Mądrości”, zakładający projektową pracę uczniów nad zadaniami i umiejętnościami interdyscyplinarnymi. Z kolei Kamila Piesiakowska omówiła projekt „Biuro Pracy Indywidualnej”, opierający się na samodzielnym rozwiązywaniu przez uczniów zadań polonistyczno-matematycznych. Barbara Chałka zaprezentowała wykorzystanie niekonwencjonalnych przedmiotów do rozwijania aktywności i wyobraźni uczniów.
Konferencja spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony uczestników, którzy zostali zainspirowani do poszukiwania nowych rozwiązań edukacyjnych, opartych na najbliższym otoczeniu uczniów.
Dzięki wiedzy, pracy, wyczuciu estetyki i kreatywności poprzednich pokoleń, folklor oraz tradycja przetrwały do dziś. Ich żywa forma wciąż w wielu aspektach znacząco wpływa na obraz i charakter polskiej kultury.
8 maja br. Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Tarnowie zaprasza wszystkich zainteresowanych nauczycieli wychowania fizycznego na warsztaty stacjonarne „Metodyka nauczania biegów średnich i długich oraz wykorzystanie nowoczesnych pomocy dydaktycznych na zajęciach wychowania fizycznego”.