Aktualna rzeczywistość, biorąc pod uwagę pandemię Covid19, szereg trudności cywilizacyjnych a do tego konflikt zbrojny na wschodzie może skutkować utratą poczucia bezpieczeństwa i stabilizacji u uczniów, co wymaga odpowiednich interwencyjnych oddziaływań wychowawczych ze strony szkoły.
Odpowiadając na potrzeby szkoły konieczne jest wyposażenie nauczycieli w podstawy wiedzy z zakresu świadczenia pomocy psychologicznej i prowadzenia oddziaływań profilaktycznych wobec uczniów w związku z toczącymi się działaniami wojennymi. Zagadnienie jest to istotnie ważne i wymaga od nauczycieli pogłębienia wiedzy z zakresu podstaw komunikacji interpersonalnej w aspekcie dostosowania treści komunikatów i języka do poziomu odbiorcy, podstawowych emocji, form i sposobów ich ekspresji, źródeł i rodzajów lęków. W trakcie szkolenia prowadzący podkreśli konsekwencje chronicznego przeżywania napięcia i niepokoju oraz wskaże możliwości zastosowania wybranych technik relaksacyjnych.
Szkolenie poprowadzi dr Justyna Kaczmarczyk – Psycholog, psychoterapeuta, wykładowca akademicki
Szczegóły warsztatu znajdą Państwo na stronie: Trudny temat wojny, w trudnym czasie
Za nami wyjątkowa konferencja poświęcona edukacji STEAM w pracy z najmłodszymi uczniami. Spotkanie zgromadziło nauczycieli przedszkoli, klas 1–3 oraz specjalistów, dla których ważny jest rozwój poznawczy dzieci, budowanie relacji i tworzenie środowiska sprzyjającego współpracy — również w grupach wielokulturowych.
Towarzystwo Przyjaciół Chorych „Hospicjum im. św. Łazarza” zaprasza szkoły, przedszkola oraz wszystkie środowiska edukacyjne do udziału w szóstej edycji świątecznego wyzwania #KolędaDlaHospicjum2025. To inicjatywa, która łączy radość wspólnego kolędowania z realnym wsparciem dla pacjentów jednego z najstarszych hospicjów w Polsce.