Ponad 100 nauczycieli wzięło udział w konferencji dydaktycznej z udziałem prof. Marka Kaczmarzyka, dotyczącej budowania relacji z rodzicami.
Kontakty z rodzicami uczniów niewątpliwie należą do najtrudniejszych aspektów aktywności zawodowej nauczycieli. Chociaż powody problemów jednej i drugiej strony z neurodydaktycznej perspektywy są bardzo podobne, to sposób ich interpretacji różni się, a to prowadzi do szeregu nieporozumień i konfliktów. Neurobiologia rozwojowa, uzupełniona spojrzeniem na naszą gatunkową przeszłość, pozwala uchwycić podłoże zachowań i ich pierwotne znaczenie. Okazuje się, że wiele niepowodzeń wynika także z faktu, że spotkania z rodzicami odbywają się późno, zwykle pod koniec trudnego dla wszystkich dnia. Taki moment na rozmowę o sprawach wywołujących najczęściej silne emocje, z punktu widzenia możliwości naszych mózgów, wydaje się najgorszym z możliwych wyborów – tak swoje wystąpienie rozpoczął prof. Marek Kaczmarzyk – neurodydaktyk, neurobiolog, dydaktyk akademicki i nauczyciel z dwudziestodwuletnim stażem pracy, autor podręczników i programów szkolnych, propagator dydaktyki ewolucyjnej – dziedziny zajmującej się wyodrębnieniem, rozpoznaniem i praktycznym wykorzystaniem wpływu mechanizmów ewolucyjnych na procesy uczenia się i nauczania.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.