Ponad 100 nauczycieli wzięło udział w konferencji dydaktycznej z udziałem prof. Marka Kaczmarzyka, dotyczącej budowania relacji z rodzicami.
Kontakty z rodzicami uczniów niewątpliwie należą do najtrudniejszych aspektów aktywności zawodowej nauczycieli. Chociaż powody problemów jednej i drugiej strony z neurodydaktycznej perspektywy są bardzo podobne, to sposób ich interpretacji różni się, a to prowadzi do szeregu nieporozumień i konfliktów. Neurobiologia rozwojowa, uzupełniona spojrzeniem na naszą gatunkową przeszłość, pozwala uchwycić podłoże zachowań i ich pierwotne znaczenie. Okazuje się, że wiele niepowodzeń wynika także z faktu, że spotkania z rodzicami odbywają się późno, zwykle pod koniec trudnego dla wszystkich dnia. Taki moment na rozmowę o sprawach wywołujących najczęściej silne emocje, z punktu widzenia możliwości naszych mózgów, wydaje się najgorszym z możliwych wyborów – tak swoje wystąpienie rozpoczął prof. Marek Kaczmarzyk – neurodydaktyk, neurobiolog, dydaktyk akademicki i nauczyciel z dwudziestodwuletnim stażem pracy, autor podręczników i programów szkolnych, propagator dydaktyki ewolucyjnej – dziedziny zajmującej się wyodrębnieniem, rozpoznaniem i praktycznym wykorzystaniem wpływu mechanizmów ewolucyjnych na procesy uczenia się i nauczania.
Za nami wyjątkowa konferencja poświęcona edukacji STEAM w pracy z najmłodszymi uczniami. Spotkanie zgromadziło nauczycieli przedszkoli, klas 1–3 oraz specjalistów, dla których ważny jest rozwój poznawczy dzieci, budowanie relacji i tworzenie środowiska sprzyjającego współpracy — również w grupach wielokulturowych.
Towarzystwo Przyjaciół Chorych „Hospicjum im. św. Łazarza” zaprasza szkoły, przedszkola oraz wszystkie środowiska edukacyjne do udziału w szóstej edycji świątecznego wyzwania #KolędaDlaHospicjum2025. To inicjatywa, która łączy radość wspólnego kolędowania z realnym wsparciem dla pacjentów jednego z najstarszych hospicjów w Polsce.