W środę, 8 czerwca w Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Krakowie odbyło się spotkanie kapituły konkursowej „Każde dziecko jest zdolne”. W wydarzeniu wzięła udział Marta Malec-Lech z zarządu województwa, Anna Mikosz radna województwa, prof. Jan Tadeusz Duda przewodniczący Sejmiku Województwa Małopolskiego, dr Łukasz Cieślik dyrektor Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Dariusz Styrna dyrektor Departamentu Edukacji UMWM oraz Ewa Włodarczyk z Małopolskiego Kuratorium Oświaty.
Podczas spotkania kapituła konkursowa zatwierdziła wyniki oceny prac konkursowych. W ten sposób została zamknięta bieżąca edycja projektu, która – dzięki zebranym doświadczeniom – otwiera pole do dalszych działań, służących realizacji zasady, że każde dziecko jest zdolne. Do konkursu złożono łącznie 148 prac: 100 prac z klas 1-3, 34 prace z klas 4-6 i 14 prac z klas 7-8. Oceny prac dokonała Komisja Konkursowa złożona z nauczycieli konsultantów i doradców metodycznych MCDN. Rekomendacje Komisji dotyczą przyznania 16 nagród oraz 16 wyróżnień.
Konkurs jest realizowany w ramach projektu „Każde dziecko jest zdolne”. Jego celem jest zapewnienie wsparcia zdolnym uczniom na I i II etapie edukacyjnym, adekwatnie do poziomu ich predyspozycji i możliwości. Adresatami projektu są uczniowie uzdolnieni poznawczo ze szkół podstawowych. Projekt ma przyczynić się do podniesienia motywacji do rozwoju i nauki, wzmocnienia poczucia wartości i wiary we własne możliwości, budowania kompetencji uczenia się oraz gotowości do rozwijania pasji i talentów. W projekcie wzięło udział 19 szkół, które zostały wyłonione drogą konkursu. W każdej z nich ze wsparcia korzystało 16 uczniów z klas 1-3, klas 4-6 i klas 7-8 oraz ich rodzice i nauczyciele.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.