Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych to codzienność w pracy nauczyciela. W ramach konferencji będzie można usłyszeć nie tylko o teoretycznych podstawach edukacji włączającej, czy wdrażającym jej szczególnie trudne elementy programie pilotażowym, ale przede wszystkim poznać dobre praktyki innych nauczycieli reprezentujących wszystkie etapy edukacyjne.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych dyrektorów, nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz nauczycieli specjalistów na konferencję metodyczną pn. „Inkluzja” – edukacja włączająca w szkole – szanse i zagrożenia, której celem jest stworzenie przestrzeni do dyskusji na temat pracy nauczyciela, jego otwartości na potrzeby wszystkich uczniów, w tym osób z niepełnosprawnością, pochodzących z mniejszości narodowościowych, etnicznych, wyznaniowych, z grup defaworyzowanych, a także uczniów wyjątkowo zdolnych uczących się w jednej klasie. Konferencja odbędzie się 12 stycznia w godz.16.00-19.20 z wykorzystaniem aplikacji clickmeeting.
W jej ramach omówiona będzie sytuacja nauczyciela szkoły ogólnodostępnej wobec wyzwań kształcenia dzieci i młodzieży. Głos zabierze również lider pilotażowego Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą w Krakowie. Istotną część konferencji zajmą wystąpienia nauczycieli reprezentujących wszystkie etapy edukacyjne, którzy podzielą się doświadczeniami z pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapisy odbywają poprzez System Rezerwacji Szkoleń.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.