28 lutego 2023 r. wraz z Biurem Edukacji Narodowej IPN w Łodzi zapraszamy nauczycieli historii na warsztaty online, które będą okazją do zapoznania się z losami społeczności romskiej i Sinti w czasie II wojny światowej oraz historii pamięci/ niepamięci o ich zagładzie w powojennej Europie.
Warsztaty poprowadzą ekspertki Oddziałowego Biura Edukacji Narodowej IPN w Łodzi: Katarzyna Helik – filolog, historyk, specjalizuje się m. in. w historii kultury polskiej w XX w.; Magdalena Zapolska-Downar – historyk, specjalizuje się w dydaktyce martyrologii oraz historii zmian społecznych w Polsce w XX w.
Szkolenie będzie składało się z dwóch części. Pierwsza to wykład wprowadzający do tematu losów społeczności romskich w czasie II wojny światowej oraz historii pamięci/ niepamięci o ich zagładzie w powojennej Europie. Podczas wykładu omówione zostaną losy społeczności romskich w latach 1939 -1945. Spotkanie będzie okazją do odpowiedzi na pytania: dlaczego tak mało wiemy o zagładzie Romów i Sinti?, jak rozwijać pamięć zbiorową o zagładzie Romów i Sinti w Europie?
W części drugiej warsztatowej zaprezentowane zostaną materiały dydaktyczne „Zagłada Romów i Sinti w Europie” przygotowane w wersji cyfrowej przez IPN Oddział w Łodzi. Omówione zostaną przykładowe propozycje wykorzystania na lekcjach historii zdjęć z wystawy oraz ćwiczeń i materiałów w wersji cyfrowej przygotowanych przez IPN.
Aby dowiedzieć się więcej oraz zapisać się na warsztaty zapraszamy na stronę: „Jak uczyć historii o II wojnie światowej? Zagłada Romów i Sinti w Europie”
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.