Nauczyciele w szkołach ogólnodostępnych pracując z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi poszukują skutecznych metod nauczania i form pracy. Podejmowane przez nich działania mają gwarantować, że wszystkie dzieci nauczą się tego, czego się od nich oczekuje i będą przygotowane na pełne uczestnictwo w życiu społecznym.
Realizacja nauczania włączającego jest ciągłą podróżą, dążeniem do przygotowania Szkoły i nauczycieli do przyjęcia wszystkich dzieci. Szkoła dostępna winna zaspokajać potrzeby wszystkich uczniów zarówno tych z niepełnosprawnościami jak i tych pełnosprawnych, tworząc wokół niej wspólnotę.
W ramach cyklu „ Inny nie znaczy gorszy…” przygotowaliśmy warsztaty w odniesieniu do pracy z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w tym z zespołem Aspergera, słabowidzącym, słabosłyszącym, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej.
Biorąc udział w warsztatach nauczyciele będą mogli zapoznać się ze specyfiką poszczególnych zaburzeń i niepełnosprawności. Nabędą umiejętności stosowania efektywnych metod i form pracy. Poznają sposoby dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych, edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia.
Przedstawione na warsztatach wskazówki do pracy i porady, będą pomocą w bieżącej pracy z uczniem.
Warsztaty poprowadzą: dr Mariola Komorowska – specjalista z zakresu oligofrenopedagogiki, surdopedagogiki, edukacji włączającej, nauczyciel konsultant MCDN Ośrodek w Tarnowie oraz Krystyna Litwora – specjalista z zakresu tyflopedagogiki, oligofrenopedagogiki.
Szczegóły warsztatów znajdą Państwo na stronach:
https://mcdn.edu.pl/tarnow/inny-nie-znaczy-gorszy-uczen-slabowidzacy-w-szkole-ogolnodostepnej/
https://mcdn.edu.pl/tarnow/inny-nie-znaczy-gorszy-uczen-z-zaburzeniami-ze-spektrum-autyzmu-zespolem-aspergera-w-szkole-ogolnodostepnej/
https://mcdn.edu.pl/tarnow/inny-nie-znaczy-gorszy-uczen-z-niepelnosprawnoscia-intelektualna-w-stopniu-lekkim-w-szkole-ogolnodostepnej/
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.