W dniach 20–21 stycznia we współpracy z Wydziałem Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie przeprowadziliśmy pierwszą edycję warsztatów dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych z województw: małopolskiego, podkarpackiego i śląskiego.
Ideą spotkań była wymiana wiedzy i dobrych praktyk w realizacji zajęć z szeroko rozumianych nauk o Ziemi oraz metodyki ich prowadzenia. W programie warsztatów znalazły się m.in. szkolenia z uproszczonej analizy makroskopowej gruntów i metody georadarowej oraz przykłady lekcji w Muzeum Geologicznym WGGiOŚ AGH. W czasie drugiego dnia zajęć, odbywających się w Centrum Zrównoważonego Rozwoju i Poszanowania Energii WGGiOŚ AGH w Miękini, odbyło się szkolenie metodyczne prowadzone przez Anitę Stinię – kierownika Działu Doskonalenia i Doradztwa ośrodka MCDN w Tarnowie pn. „Przyrodnicza wędka — ku poszukującemu uczeniu się”.
Nasza współpraca z WGGiOŚ AGH rozpoczęła się już dwa lata temu. W trakcie cyklu seminariów dla nauczycieli dzieliliśmy się doświadczeniami ze zdalnego GEO-nauczania oraz wykorzystania do tego celu mediów społecznościowych. Warsztaty stacjonarne dla nauczycieli szkół średnich to kolejna nasza wspólna inicjatywa.
Przy tej okazji dr Łukasz Cieślik – dyrektor Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i prof. dr. hab. inż. Jacek Matyszkiewicz – dziekan Wydziału Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska AGH podpisali list intencyjny, mający na celu realizację kolejnych wspólnych przedsięwzięć na rzecz doskonalenia kadry pedagogicznej. O kolejnych wydarzeniach będziemy informować wkrótce.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.